Kolmerattalise ehitamisel abi tarvis!

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
User avatar
Kevin68
Tavakasutaja
Posts: 252
Joined: 22. Jul 2008 00:00
Location: Hiiumaa
Contact:

Kolmerattalise ehitamisel abi tarvis!

Unread post by Kevin68 »

Tervitust!

Viimasel ajal on tekkinud mõte ehitada endale kolmerattaline liikur, esialgne mõte on selline, et liita Dru¸ba mootor, sääreväristaja raami esimene pool ning vene aegse käru raam. Tahaksin ehitada masinat puhtalt enda lõbuks metsa vahel sõitmiseks (meie oma territooriumil kus on võõrastel sissesõit keelatud). Sellega seoses on aga tekkinud mõningaid küsimusi.

Esiteks, kuidas lahendada tagumise ratta vedav süsteem, kuidas oleks kõige lihtsam, kas panna vedama ainult üks tagumine ratas nagu on seda kaubaveo Zididel?

Esialgne plaan on panna taha 16" mopeedi rattad ning ette 19" sääreväristaja ratas, seega millise suurusega hammasratas oleks reduktori küljes kui ka ratta juures kõige mõistlikum? Kiirust kui sellist väga taga ei aja, tähtsam oleks et masinal oleks jõudu nii mind kui ka kogu seda raamistiku vedada, mõnikord ka ehk miskit väiksemat koormat.

Ehk siis kõik vajalik info/skeemid või mis iganes jutt sellise agregaadi ehitamiseks on teretulnud! Loodan, et mu ideed kohe maha ei laideta vaid loodangi siit foorumist reaalset abi masina ehitamiseks saada.

Lugupidamisega,
Kevin
yrgpagan
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 21. Feb 2009 01:00

Unread post by yrgpagan »

ette pane võrri hammakas( 10hammast) taha pane kuskil 60 hambaga või veel suurem
V6rrRacing
Tavakasutaja
Posts: 104
Joined: 12. Oct 2009 00:00

Unread post by V6rrRacing »

Ma ehitasin eelmine talv siis sellise kolmerattalise:
http://fotoalbum.ee/photos/ladaracer1/sets/875639

Nüüd plaan panna alla mini mopeedi rattad, korralik iste ja uus värv . Võrri rattad olid selle jaoks veidi suured. Hammakad olid mõlemad võrri omad. Vedas ainult üks ratas ning algul startides tahtis ühele poole ära kakkuda. See oli vist selle pärast et tagumised rattad nii ees olid.
User avatar
vorrimen
Tavakasutaja
Posts: 277
Joined: 29. Dec 2007 01:00
Location: võrumaa

Unread post by vorrimen »

niisama druzba mootoriga jõudu ei ole
endal plaanis druzba mootorile mopeedi käigukast koos siduriga vahele aretada
Riga 12 1974.a ;Yamaha tw 125 1998.a ;Qingqi classic 2000E 1995.a ;Ford Sierra 2.0 77kw 1987.a
User avatar
Kevin68
Tavakasutaja
Posts: 252
Joined: 22. Jul 2008 00:00
Location: Hiiumaa
Contact:

Unread post by Kevin68 »

V6rrRacing: Kas Sinu aretise puhul ongi kasutatud käru alusraami? Seda tavalist vene aiakäru oma? Niipalju olen nüüd targemaks saan, et arvatavasti ei hakka kaherattaveoliseks tegema, vedama hakkab arvatavasti ainult üks ratas ning mootori paigutan samamoodi nagu V6rrRacingul, istumist ma nii madalale ei taha ja kuskile pean kastile ka ruumi leidma.. eks natukene nuputamist ole aga kui raamistik juba üheskoos seisab siis ehk näitan teile seda siin foorumis ka. Tänud, et harisite mind selle kohapealt natukene.
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Unread post by gen »

Sellist mõtet pole olnud et ette kaks ja taha üks ratas? Nii mõnigi kauba mopeed selline.
V6rrRacing
Tavakasutaja
Posts: 104
Joined: 12. Oct 2009 00:00

Unread post by V6rrRacing »

Kasutatud on tavalist vene käru raami. See iste oli ainult proovi sõiduks peal. :D
User avatar
Kevin68
Tavakasutaja
Posts: 252
Joined: 22. Jul 2008 00:00
Location: Hiiumaa
Contact:

Unread post by Kevin68 »

gen wrote:Sellist mõtet pole olnud et ette kaks ja taha üks ratas? Nii mõnigi kauba mopeed selline.
Käis selline mõte mul korraks isegi peas, kaalusin kumba teha ning otsustasin et tagumine ots kahe rattaliseks on veidikene lihtsam teha. Minul on soov teha üks kolmerattaline masin võimalikult lihtsalt, odavalt, lollikindlalt ning mis kohe kokku ei kukuks.. keevitamis võimalus on mul olemas. Tahan lishalt niiõelda "fun" masinat talveks. :D Mootor sai täna igastahes ära ostetud ning nüüd vaja käru ka ära tuua ja võib nikerdamine pihta hakata. 8 )
Post Reply