murutraktor
Jaa ega need murrayd pole ültse töökindlad võrreldes husqvarnaga.
Aga saad äkki mootorist mõne pildi teha igast küljest ja siis siia üles riputada?. Kuid husqvarnal on nii, et kui külmalt käima paned siis peab olema õhuklapp kinni, muidu veab pikalt käima. Soovitan soojalt minna rääkima ka probleemist proffidega kuskilt poest, näiteks metsakaupmehed, mehkad- sellised poed Eestis. Sealt saad kindlasti oma probleemile vastuse.
Aga saad äkki mootorist mõne pildi teha igast küljest ja siis siia üles riputada?. Kuid husqvarnal on nii, et kui külmalt käima paned siis peab olema õhuklapp kinni, muidu veab pikalt käima. Soovitan soojalt minna rääkima ka probleemist proffidega kuskilt poest, näiteks metsakaupmehed, mehkad- sellised poed Eestis. Sealt saad kindlasti oma probleemile vastuse.
...
MartynE wrote:küünal on vahetatud, kedranud olen ilma küünlata piisavalt , akusid olen ka vahetanud mingi 3 tk juba( ka auto omaga olen proovinud) . Põlemiskamber on benaga loputatud. Bena on igast august sisse lastud ja isegi ei luba mitte .. Ma ei kujuta ette ka , mis võib viga olla
kui sa oled bensiini põlemiskambrisse valanud siis see ainult seguneb õliga aga ära ta ju ei kao ning seetõttu jääb kompressioon ikkagi liiga kõrgeks , et starter jõuaks teda käima vedada ...
mainisid , et vahetevahel on "turtsatanud" ... viitab ikka sellele , et põlemiskamber jama täis ... seega paistab , et hea tihe mootor kui õli ei taha oma kohale tagasi minna ...
käin täna kohalikust hooldusest läbi ja vaatan mida profid soovitavad ...
Ainuke kord kui on turtsatanud on siis , kui olen bena laksnud karpasse( õhufiltri poolt) ja siis nagu lõi mootorit tagasi ja suurema osa bena pritsis samast kohast tagasi.ˇJah ega need murrayd mingid kvaliteetsed pole, sellel on veel mingi mõttetu techumech ( vms ) mootor ka ja see ei pidanud eriti hea olema. Ja seda ma ka ei tea , et kas äkki ongi starteri harjad liiga lühikesed? mingi 8 mm olid. Äkki keegi teab?
...
rääkisin siis kohalike hoolduse meestega ja nemad arvasid , et selle ajaga oleks pidanud õliollus siiski põlemiskambrist kaduma ... arvatav viga võib peituda klappides (ei avane üldse või avaneb liiga vähe) ... seetõttu jääb kompressioon liiga suureks ja starter ei jõua ringi vedada ... teine võimalus , et mootor juba nii väsinud , et käivitamise hetkel lahmab õli juurde ... see siiski suht ebareaalne variant aga mitme asjaolu kokkulangemisel siiski võimalik ...
ise teeks enne mootori lahti katkumist ära sellise lihtsa asja , et küünal maha , silinder ülemisse asendisse ja topiks vatitiku näiteks küünlaavast sisse ... siis ju kohe näha kas põlemiskambris on veel midagi või mitte ...
ise teeks enne mootori lahti katkumist ära sellise lihtsa asja , et küünal maha , silinder ülemisse asendisse ja topiks vatitiku näiteks küünlaavast sisse ... siis ju kohe näha kas põlemiskambris on veel midagi või mitte ...
klapitõukurite vahed said said ka paika umbes 0,15 mm. mootor niisama töötab ja sõita saab ka , kuid nii kui eedri taha panene , siis hakkab paukumaja jõud kaob täiesti ära, siis tõmban pöörded maha ja mootor rahuneb maha ja töötab jälle kenasti. Kui õhufilter maha võtta siis on näha et bena ajab täiega üles ja siis hakkab paukuma .. saab ilmselt liiga palju peale? nõelklapp tundub korras olevat( silma järgi hinnates) kuid äkki annab liiga palju peale? Kas selline asi on võimalik?
Toome vana teema ette poole.
Minul sarnane probleem, mis siit juba läbi käis, kuid abi siit välja ei lugenud.
Nimelt kui küünal peal on, siis starter veab samamoodi natuke mootorit ringi ja korraks poob kinni. Kui ise jõuga edasi keerata, siis starter jälle natuke veab edasi. Kui küünal maha võtta, siis veab ilusti takistusteta ringi.
Sügisel traktorit talvekorterisse pannes töötas ilusti, nüüd kevadel enam mitte.
Akus viga ei ole.
Klapid? Ei kujuta ette, kuidas kontrollida korrasolekut ja reguleerida.
Õli põlemiskambris? Peaks ise sealt kaduma? Kust sai siis üldse sinna, seismisega?
Mootoriks Briggs & Stratton.
Minul sarnane probleem, mis siit juba läbi käis, kuid abi siit välja ei lugenud.
Nimelt kui küünal peal on, siis starter veab samamoodi natuke mootorit ringi ja korraks poob kinni. Kui ise jõuga edasi keerata, siis starter jälle natuke veab edasi. Kui küünal maha võtta, siis veab ilusti takistusteta ringi.
Sügisel traktorit talvekorterisse pannes töötas ilusti, nüüd kevadel enam mitte.
Akus viga ei ole.
Klapid? Ei kujuta ette, kuidas kontrollida korrasolekut ja reguleerida.
Õli põlemiskambris? Peaks ise sealt kaduma? Kust sai siis üldse sinna, seismisega?
Mootoriks Briggs & Stratton.
Paps ostis kunagi arvatavasti sama mootoriga traktori ja selle mootoriga on ikka jama olnud. Küll vibreerisid lahti geneka staatori poldid, mille tagajärjel hävis staator ning hooratas sai magnetite võrra kergem. Põhjus minu papsi masinal, et starterit eriti pikalt vedada ei jõudnud, oli kulunud hammastes hooratta peal. Kui need sai üle keevitatud ilusaks lõigatud, siis paranes käivitamine kordades. Samuti olen pidanud korra uued harjad starterile tegema.
Soovitan igatahes starteri harjad üle vaadata, seejärel hooratta hambad tavotiga kokku määrida ning kui see ei muuda asja paremaks, siis proovida hinnata hammaste kulumist.
Soovitan igatahes starteri harjad üle vaadata, seejärel hooratta hambad tavotiga kokku määrida ning kui see ei muuda asja paremaks, siis proovida hinnata hammaste kulumist.
Millele tuginedes aku välistad? Mootoriga ei juhtu tavaliselt midagi kui masin seisab üle talve. Kuigi endal on juhus olnud Kohleri mootoriga, kui kevadel käivitades hooratta kiil oli katki ja süütenurk vale, paukus mis kole. Uus kiil ja korras. Eks see oleks ka sügisel läinud, kui oleks pikemalt kasutanud.biker14 wrote:Akus viga ei ole.
Klapid? Ei kujuta ette, kuidas kontrollida korrasolekut ja reguleerida.
Õli põlemiskambris? Peaks ise sealt kaduma? Kust sai siis üldse sinna, seismisega?
Mootoriks Briggs & Stratton.
Kui starter ei jõua vedada, siis sealt tulebi viga otsida, alustades akust.
Korstnapühkimistööd - 5258784
www.laurilinnus.ee
www.laurilinnus.ee
-
- Posts: 3
- Joined: 09. Jan 2011 01:00
Traktor
Omast kogemusest tean niipalju et väiksematel mootoritel on nukkvõlli küljes spetsiaalne huinjaa, mis madalatel pööretel(käima panemiste ajal) väljalaskeklapi veidi lahti teeb ja suurema rõhu silindrist välja laseb, et starter jõuaks üldse ringi vedada. Kui paar pööret ära teeb ja käima hakkab minema siis tsentrifugaaljõuga tõmbab tolle huinjaa sellisesse asendisse et too klappi enam ei ava ja silinder töötab täisrõhu all. Sain selle huinjaa tähtsust omal nahal tunda kui B&S 150cc mootori nukkvõlli küljest selle huinjaa ära võtsin ja käima üritasin tõmmata. Rõhk silkus läks käimapaneku ajal nii suureks ja küünal ka vist andis sädet vähä ja tõmbas mootori 1 pöörde tagurpidi käima ja tahtis mul kätt trossiga otsast ära tõmmata. Omal traktoril (B&S 350cc 14,5hp) on ka selle huinjaaga mingi ilmatu jant aga mootorit lahti ei viitsi ka enam kiskuda. Mul ka teeb pool või veidi enam pööret ja siis starteril jõud otsas samas kui uuesti proovin ajab ilusti ringi. Vaata nukkvõll ilusti üle ja proovi erinevaid seadeid:D
Akus ei saa viga olla sellepärast, et olen proovinud auto pealt võetud 65aH akuga, eelnevalt täis laetud (töökorras) 100aH akuga, auto pealt krokodillidega.. ikka samamoodi. Enne hakkavad juhtmed kärssama, kui jõuab edasi liigutada. Ise käega on ka väga raske ringi ajada.
Tunduks küll, mulle kui võhikule sellel alal, et oleks nagu mingi rõhu jama.
Tunduks küll, mulle kui võhikule sellel alal, et oleks nagu mingi rõhu jama.
-
- Posts: 9
- Joined: 27. Feb 2011 01:00
MTD
Endal olnud murutraktor MTD mingi 7suve muru freesinud ei ole probleeme olnud.See kevad käivitus äärmiselt kehvalt.Lõpuks kui otsustas käima jääda oli asi ok,kuid kohe käivitades pärast suretamist paneb sellise litaka paugu et koer kaob tuhatnelja.Kuid oodates mingi minut ja siis käivitad on kõik ok. Klapivahed on ok ja karpa ka korras,järsku selle/huinjaa/viga mis kuskil nukkvõlli otsas?
Täna sai siis jälle üritatud, ei miskit.. ikka sama asi.
Ainuke nähtus, mis täna märkasin oli see, et enne süütemomenti puhub õhupuhasti torust õhku välja, mitte ei tõmba sisse.
Sai karbuss maha keeratud ja otse põlemiskambrisse bensiini pritsitud (põlemiskamber ise oli tuhkkuiv), selle bensiini sülitas mootor samamoodi välja.
Ainuke nähtus, mis täna märkasin oli see, et enne süütemomenti puhub õhupuhasti torust õhku välja, mitte ei tõmba sisse.
Sai karbuss maha keeratud ja otse põlemiskambrisse bensiini pritsitud (põlemiskamber ise oli tuhkkuiv), selle bensiini sülitas mootor samamoodi välja.
-
- Posts: 3
- Joined: 09. Jan 2011 01:00
Viga on klappides.
a)klapid avanevad valel ajal, mis on põhjustatud valest nukkvõlli asetusest. Seda ma ei use et nukkvõlli pole, kõigil 4taktilistel mootoritel peab olema nukkvõll.( kui oled väikestviisi meistrimees ja mõned võtmed olemas kisu mootor kahte lehte laiali a ole hoolikas et mingi asi kusklit ära ei kuku niiet seda pärast tagasi ei oska kuhugi panna. Seal sees peab neljataktilisel mootoril olema vähemalt 1 ülekanne mis kannab väntvõlli pöörlemise üle teisele võllile suhtega 2:1. See teine võll juhibki klappide avanemist/sulgumist. Pane väntvõll sellisesse asendisse et süüte hetk(magneetos, mis väntvõlli otsas on, on ühes kohas näha metallplaadid, Selles kohas tekib süüde) magneetol oleks mähisega tasa ja tee veerand pööret päripäeva. praeguses asendis peaks kolb olema alumises asendis. Edasi peab olema see võll mis klappe avab seadistatud nii et kui nüüd väntvõlli päripäeva edasi keerad ja kolb hakkab üles liikuma siis avab samal hetkel väljalaskeklapi. pool pööret mähisest(veerand pööret kolvi alumisest asendist) edasi peaks kolb jõudma ülemisse asendisse, enne mida peab sulguma väljalaskeklapp mis laseb heitgaasid sumpasse ja edasi avaneb sisselaskeklapp, mis on ühenduses karburaatori kanaliga. Kui saad selle võlli mis klappe avab klappe avama täpselt õigetel hetkedel, peaks mootor tööle minema. NB kõige tähtsam on et klappide avanemised sulgumised hakkaksid juhtuma siis kui kolb on kas kõige ülemises või kõige alumises asendis. Veel peab vaatama et nukkvõlli vale paigutuse korral kolvil väljalaskeklapile otsa ei lase joosta. Ei tea kas tekst arusaadav sai (ilmselt mitte, südaööl kirjutatud:p) aga loodan et on mingikski abiks
b)klapid lasevad õhku läbi mistõttu ei lähe silindris rõhk piisavalt suureks. Süüdi on klapivedrud või kulunud klapid mis ei hoia silindrit õhutihedana(see variant on vähem tõenäoline, kuna sel juhul jõuaks benss silkusse ja ei oleks probleeme starteril käivitamise ajal ringi ajamisega)
a)klapid avanevad valel ajal, mis on põhjustatud valest nukkvõlli asetusest. Seda ma ei use et nukkvõlli pole, kõigil 4taktilistel mootoritel peab olema nukkvõll.( kui oled väikestviisi meistrimees ja mõned võtmed olemas kisu mootor kahte lehte laiali a ole hoolikas et mingi asi kusklit ära ei kuku niiet seda pärast tagasi ei oska kuhugi panna. Seal sees peab neljataktilisel mootoril olema vähemalt 1 ülekanne mis kannab väntvõlli pöörlemise üle teisele võllile suhtega 2:1. See teine võll juhibki klappide avanemist/sulgumist. Pane väntvõll sellisesse asendisse et süüte hetk(magneetos, mis väntvõlli otsas on, on ühes kohas näha metallplaadid, Selles kohas tekib süüde) magneetol oleks mähisega tasa ja tee veerand pööret päripäeva. praeguses asendis peaks kolb olema alumises asendis. Edasi peab olema see võll mis klappe avab seadistatud nii et kui nüüd väntvõlli päripäeva edasi keerad ja kolb hakkab üles liikuma siis avab samal hetkel väljalaskeklapi. pool pööret mähisest(veerand pööret kolvi alumisest asendist) edasi peaks kolb jõudma ülemisse asendisse, enne mida peab sulguma väljalaskeklapp mis laseb heitgaasid sumpasse ja edasi avaneb sisselaskeklapp, mis on ühenduses karburaatori kanaliga. Kui saad selle võlli mis klappe avab klappe avama täpselt õigetel hetkedel, peaks mootor tööle minema. NB kõige tähtsam on et klappide avanemised sulgumised hakkaksid juhtuma siis kui kolb on kas kõige ülemises või kõige alumises asendis. Veel peab vaatama et nukkvõlli vale paigutuse korral kolvil väljalaskeklapile otsa ei lase joosta. Ei tea kas tekst arusaadav sai (ilmselt mitte, südaööl kirjutatud:p) aga loodan et on mingikski abiks
b)klapid lasevad õhku läbi mistõttu ei lähe silindris rõhk piisavalt suureks. Süüdi on klapivedrud või kulunud klapid mis ei hoia silindrit õhutihedana(see variant on vähem tõenäoline, kuna sel juhul jõuaks benss silkusse ja ei oleks probleeme starteril käivitamise ajal ringi ajamisega)
Okei, nüüd on küll piinlik.
Traktor sai transporditud 35km linna ja ostetud ka ühtlasi uus aku traktorile.
Aku peale ja käivitus.
Sellest ma ei saagi aru nüüd, mis vahe on autoakul ja murutraktori akul.
Suured tänud kõigile, kes aitasid, eriti Liimilendur, kes pikalt lahti seletas. Tõenäoliselt kellelegi teisele ka palju kasu
Traktor sai transporditud 35km linna ja ostetud ka ühtlasi uus aku traktorile.
Aku peale ja käivitus.
Sellest ma ei saagi aru nüüd, mis vahe on autoakul ja murutraktori akul.
Suured tänud kõigile, kes aitasid, eriti Liimilendur, kes pikalt lahti seletas. Tõenäoliselt kellelegi teisele ka palju kasu