80cc Hiina võrrimootor - müüt või tegelikkus?
80cc Hiina võrrimootor - müüt või tegelikkus?
Kasutaja Virgor müüb siin pikemat aega Hiina võrrimootoreid, seega tema peaks olema võimeline täpselt vastama. Aga teema on järgmine...
Eelmisel aastal uurusin ise ka võimalusi Hiinast omale mootoreid soetada. Pärast pooltundi internetis surfamist jõudsingi Hiina tootjani ning mitte lihtsalt tootjani, vaid täpselt selle konkreetse inimeseni, kes vastutas tol momendil vastava tehase tsehhi toodete tootmise ja müügi eest.
Pärast elementaarseid viisakusavaldusi (hiinlastega peab olema viisakas) saime Facebookis jutule ja selgus, et selle 80cc mootoriga on just kubatuuri osas midagi mäda. Samas selgus ka, et kui oleksin tellinud euroalusetäie mootoreid, siis ühe täiskomplekti hind ajaks eesligi naerma. Tõsi, me ei jõudnud saatekuludeni, kuna jutt läks mingil hetkel just tehnilise, mitte aga bürokraatliku teema peale. Hiinast tuli siis info, et nende standardite järgi on tegemist 66cc mootoriga. Mitte 80cc, vaid 66.
Hakkasin siis uurima, mis kubatuuriga neidsamu mootorikomplekte mujal maailmas müüakse. Austraalias müüakse neid just 66cc komplektina. Sama käis mootori kohta ka ühe Kanada müügifirma andmeil. Venemaal aga 70cc. Sain siis Vene müügimehega ka netis kokku ja sain vastuse, mida juba eeldasin - et "kakova huieva raznitsa, 66 ili 70?". Noh, väike ümardamine käib ikka asja juurde. Aga kuidas saab siis 66cc või "huievasamasugusest" 70cc mootorist 80cc mootor? Mis krdi standardite vahe see on selline? On seda kubatuuri siis meil ka üldse mõõdetud? Või ongi asi nii, et tegelikult on masinal kubatuuri 66cc, miskite paberite alusel aga enam?
Eelmisel aastal uurusin ise ka võimalusi Hiinast omale mootoreid soetada. Pärast pooltundi internetis surfamist jõudsingi Hiina tootjani ning mitte lihtsalt tootjani, vaid täpselt selle konkreetse inimeseni, kes vastutas tol momendil vastava tehase tsehhi toodete tootmise ja müügi eest.
Pärast elementaarseid viisakusavaldusi (hiinlastega peab olema viisakas) saime Facebookis jutule ja selgus, et selle 80cc mootoriga on just kubatuuri osas midagi mäda. Samas selgus ka, et kui oleksin tellinud euroalusetäie mootoreid, siis ühe täiskomplekti hind ajaks eesligi naerma. Tõsi, me ei jõudnud saatekuludeni, kuna jutt läks mingil hetkel just tehnilise, mitte aga bürokraatliku teema peale. Hiinast tuli siis info, et nende standardite järgi on tegemist 66cc mootoriga. Mitte 80cc, vaid 66.
Hakkasin siis uurima, mis kubatuuriga neidsamu mootorikomplekte mujal maailmas müüakse. Austraalias müüakse neid just 66cc komplektina. Sama käis mootori kohta ka ühe Kanada müügifirma andmeil. Venemaal aga 70cc. Sain siis Vene müügimehega ka netis kokku ja sain vastuse, mida juba eeldasin - et "kakova huieva raznitsa, 66 ili 70?". Noh, väike ümardamine käib ikka asja juurde. Aga kuidas saab siis 66cc või "huievasamasugusest" 70cc mootorist 80cc mootor? Mis krdi standardite vahe see on selline? On seda kubatuuri siis meil ka üldse mõõdetud? Või ongi asi nii, et tegelikult on masinal kubatuuri 66cc, miskite paberite alusel aga enam?
kui sa oleksid võtnud mootori kolvi läbimõõdu ja kolvikäigu oleksid vast ilma hiinlaste abita sama tulemuseni jõudnud. hiinakaid kasutatakse palju võrrivõidusõidus, ning motospordis tavaks , et võistllusklass on näiteks kuni 80 või kuni 500. teadupärast viiesajane cz kah kõigest mingid hädised kolmsadakuuskümmend kuupi.
Tegelikkuses ei või ju 80kuubikuliseks teha enam seda. Saku säärult just vaatasin- kolvi läbimõõt 47mm ja kolvikäik 40mm, edasi arvuta ise..iceman wrote:kui sa oleksid võtnud mootori kolvi läbimõõdu ja kolvikäigu oleksid vast ilma hiinlaste abita sama tulemuseni jõudnud. hiinakaid kasutatakse palju võrrivõidusõidus, ning motospordis tavaks , et võistllusklass on näiteks kuni 80 või kuni 500. teadupärast viiesajane cz kah kõigest mingid hädised kolmsadakuuskümmend kuupi.
Minul probleem ei tekkinudki, probleem tekkis Valga motoklubis "Viimane Võimalus". Seal siis motopealik tegi omale tõeliselt ägeda tõukeratta moodi tsikli, just paraja, et Valga vahel ringi kärutades boonust koguda. Seda siis pidi 14" esiratas edasi vedama. Kõik ülekanded olid korralikud ja puha... aga veojõud oli 80cc kohta nii lahja, et sellega vaat et isegi tasasel maal tagant tõugata tuli. Kusjuures ma olin talle varem rääkinud, et see kubatuuri teema on kahtlane. Aga inimesel oli mootor olemas, hing tahtis katsetamist ja nii ta läks.
Sai ka kunagi nende mootorite kohta veidi uuritud,selgus et tootjaid on päris palju nagu ka erinevate kubatuuridega mootoreid.
Virgor toodavast tehasest tuleb:
Mudel 50 ehk 48cc(40X38mm)
Mudel 60 ehk 64cc(45x40mm)
ja Mudel 80 ehk 69cc(47x40mm)
Samas kasutades"standard"väntvõlli(kolvikäik 38mm) saame sellised silindri mahud:
http://www.spookytoothcycles.com/images ... ine-ID.jpg
Paistab et see"standard"on seotud rohkem silindri läbimõõduga kui konkreetse töömahuga.
Mulle meenub kunagi Moto ajakirjast loetud artikkel:kus Venemaale Hiina tehasest tulnud 125cc roller vajas tüübi kinnitus,kruviti silinder maha ja selgus roller hoopis 150cc.Küsimusele :Miks nii? Vastasid Hiinlased:Millega te rahul pole,saite selle raha eest parima.
Seega Hiinlastel asjadest oma arusaam,meil Eurooplastel on seda ehk raske mõista.
Virgor toodavast tehasest tuleb:
Mudel 50 ehk 48cc(40X38mm)
Mudel 60 ehk 64cc(45x40mm)
ja Mudel 80 ehk 69cc(47x40mm)
Samas kasutades"standard"väntvõlli(kolvikäik 38mm) saame sellised silindri mahud:
http://www.spookytoothcycles.com/images ... ine-ID.jpg
Paistab et see"standard"on seotud rohkem silindri läbimõõduga kui konkreetse töömahuga.
Mulle meenub kunagi Moto ajakirjast loetud artikkel:kus Venemaale Hiina tehasest tulnud 125cc roller vajas tüübi kinnitus,kruviti silinder maha ja selgus roller hoopis 150cc.Küsimusele :Miks nii? Vastasid Hiinlased:Millega te rahul pole,saite selle raha eest parima.
Seega Hiinlastel asjadest oma arusaam,meil Eurooplastel on seda ehk raske mõista.
Jäme kolb on ju hea lihtne mootori jõumomendi upgrade võimalus ja "meie oma liigub paremini edasi" on ju tehasel hea müügiargument.
On ju avalik saladus, et esimese aastakäigu siin liikunud monkey välimusega ATM'id olid ju vaatamata oma silindril olevale "47ml" kirjale reaalselt kõik 70cc mootoritega.
On ju avalik saladus, et esimese aastakäigu siin liikunud monkey välimusega ATM'id olid ju vaatamata oma silindril olevale "47ml" kirjale reaalselt kõik 70cc mootoritega.
Asi selles ,et need on mõeldud jalgratta jaoks ja lahjemaks jäetud (mina ütlen seda igale ostjale,et ei tuleks üllatus) .Natukene mõelda ,siis saab nad kõvasti käima.Võidusõitudel ju 80cc külgkorvid sõidavad kahe mehega ikka väga kõvasti.
Paar aastat tagasi käisime ka Valga võidusõidul ja kohalike pillid ikka üldse ei töödanud.Andsime siis oma pilliga sõita ja kutt oli pjedestaalil ja väga õnnelik.
www.sakusaaruklubi.ee
Paar aastat tagasi käisime ka Valga võidusõidul ja kohalike pillid ikka üldse ei töödanud.Andsime siis oma pilliga sõita ja kutt oli pjedestaalil ja väga õnnelik.
www.sakusaaruklubi.ee
Sapi-Vana wrote:Minul probleem ei tekkinudki, probleem tekkis Valga motoklubis "Viimane Võimalus". Seal siis motopealik tegi omale tõeliselt ägeda tõukeratta moodi tsikli, just paraja, et Valga vahel ringi kärutades boonust koguda. Seda siis pidi 14" esiratas edasi vedama. Kõik ülekanded olid korralikud ja puha... aga veojõud oli 80cc kohta nii lahja, et sellega vaat et isegi tasasel maal tagant tõugata tuli. Kusjuures ma olin talle varem rääkinud, et see kubatuuri teema on kahtlane. Aga inimesel oli mootor olemas, hing tahtis katsetamist ja nii ta läks.
Guugeldades leidsin selle:
http://www.dragonfly75.com/motorbike/60cc.html
60cc algsest 46km/h võeti lõpuks 60km/h
Siit leiab veel igasugu lahendusi:
http://www.dragonfly75.com/motorbike/index.html
http://www.dragonfly75.com/motorbike/60cc.html
60cc algsest 46km/h võeti lõpuks 60km/h
Siit leiab veel igasugu lahendusi:
http://www.dragonfly75.com/motorbike/index.html