Iz Planetal keps kõver!
Iz Planetal keps kõver!
Tere tere! Mure siis selline, et planetal keps kõver. Kas on mingit võimalust seda sirutada nii, et see normaalne jääks? Tehakse üldse sihukest asja?
-
- Tavakasutaja
- Posts: 456
- Joined: 07. Oct 2010 00:00
- Location: Ida-Virumaa
- Contact:
Kümneid aastaid tagasi oli liikvel üks lugu, õigemini vist küll legend ühest izhimehest. Nimelt sulas kolvile auk sisse ja mees jäänd tee peale. Pold sest aga suuremat häda, kuna osav mees vestnud terava taskunoaga teeääres kasvanud tammeoksast izhile tammepuust asenduskolvi ja saand sellega koju...Nobody wrote:iz350super wrote:Keps kuumaks ja alasil sirgeks variant poel siis üldse mõeldav
Kui tänapäeval sama kangeid mehi elaks, siis küllap väänaks ta selle õnnetu kepsu vastu põlve sajandiku pealt õigeks.
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
Kas just taskunoaga, aga olla olnud tavaline tüssamise koht autode ja mootorrataste puhul. Ostad kasutatud masina ära, kojujõudes käima ei lähe, sees kasepuust kolvis läbi põlenud.fomoco wrote:Selle kepsu sirgeks väänamine oleks reaalsem, kui kolvi vestmine taskunoaga.
Kadunud tööõpetuse õpetaja teadis sellistest susitempudest rääkida.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Teoreetiliselt piisab väikesestki kõrvalekaldest kepsu alumise ja ülemise sõrme telgede parallelsuses, et tekiks pööretel "viskamisest" selline vibratsioon, mis tõenäoliselt kogu mootorile palju paha teeb, kui mitte seda täiesti laiali ei lennuta.fomoco wrote:Selle kepsu sirgeks väänamine oleks reaalsem, kui kolvi vestmine taskunoaga.
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
Noojah. Kui nüüd vänta ja kolvigruppi ruumiliselt ette kujutada, siis kepsu kõverusest tingitud kolvisõrme kõrvalekalle tekitab anomaalia ideaalses kolvisõrme pikiteljes ehk siis ka kolvi pikiteljes silindri pikitelje suhtes. Lisaks, väntvõlli pöörlemise tõttu on see kõrvalekalle muutuv sõltuvalt väntvõlli asendist ja põhjustaks kolvi "viskamise". Seega, kontrollimiseks tuleks vänta ringi ajada ja veenduda, et kolb ei hakkaks silindris kinni pooma ega ilmneks kolvisõrme nurga muutust silindri risttelje suhtes. Normaalsetes oludes on kolvi silindri omavaheline lõtk marginaalne ja seetõttu piisab üsna väikesest kepsukõverusest, et see asi ei toimiks. Lisaks on metallistruktuuril mingi "mäluefekt", mis tähendab et deformeerunud detaili sirgeksajamisel võivad sisepinged koormuste tõttu tagasi deformeeruda. Lisaks võib kuumutamine mõjutada karastusele. Teoreetiliselt on kõik võimalik ja teoreetiliselt jääb alati eksisteerima hulk probleeme - ei saa küll aru, mis pointi on ühe suhteliselt kättesaadava ja odava detaili pärast sellise mankibisnisega tegeleda.fomoco wrote:Seda saab imelihtsalt kontrollida, tuleb vaid panna kolb ilma rõngasteta silindrisse ja poltidega kinni tõmmata. kolb peab silindris loksuma ning ei tohi olla vastu seina kinni.
Veidi painad kepsu ja kontrollid uuesti.
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.