Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu
Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu
Hey!
Võtaks sellise teema siis ülesse, kas keegi on võrri karteris katsetanud ka väiksema mõõduga laagreid.
Loomulikult eeldab selline ümber ehitus laagripukse.
6203 -> 6003
17*40*12 - > 17*35*10
Ehk leidub keegi, kes on miskit katsetanud/aretanud. Kas antud laager jääb liiga nõrgaks?
Ehk leidub siin foorumis spetse ja arutlejaid :)
Võtaks sellise teema siis ülesse, kas keegi on võrri karteris katsetanud ka väiksema mõõduga laagreid.
Loomulikult eeldab selline ümber ehitus laagripukse.
6203 -> 6003
17*40*12 - > 17*35*10
Ehk leidub keegi, kes on miskit katsetanud/aretanud. Kas antud laager jääb liiga nõrgaks?
Ehk leidub siin foorumis spetse ja arutlejaid :)
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu
Arutleks kõigepealt, et mis selle mõte on?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu
Mõni suudab teoritiseerida ja mõni vbl on praktikas reaalselt proovinud sellist lahendust. See ongi asja mõte, selleks ongi foorum.madeinussr wrote:Arutleks kõigepealt, et mis selle mõte on?
Asja mõtte võiks sõnastada vast nii: tugevam laagripesa(mõneljuhul on karteri istud näiteks liiga väiksed ja laager käib pesas ringi. Mootori edasiarenduse lihtustamine, eks neid mõtteid leiab veel.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu
Väiksem laager kannatab väiksemaid jõude, kui väiksemaks minna läbimõõdult, siis kasutada rull laagrit.
Laagri kinnitamiseks kulunud pessa on laagriliim.
Eneseharimise mõttes teoretiseerida võib küll.
Laagri kinnitamiseks kulunud pessa on laagriliim.
Eneseharimise mõttes teoretiseerida võib küll.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu
See on juba ammu selge, et väiksem laager kannatab ka vähem mõjuvaid jõude. Samas, mida väiksem on väikse ja suure D vahe seda rohkem kannatab üldjuhul pöörlemiskiirust.madeinussr wrote:Väiksem laager kannatab väiksemaid jõude, kui väiksemaks minna läbimõõdult, siis kasutada rull laagrit.
Laagri kinnitamiseks kulunud pessa on laagriliim.
Eneseharimise mõttes teoretiseerida võib küll.
Laagriliim pole paraku mingi imevahend ja ravib lihtsama koelisi probleeme.
Küsimus pigem on selles, kas väiksem laager on juba niipalju nõrgem, et ei pea valule vastu ning kuulid karteris laiali või väheneb lihtsalt laagrite eluiga.
Selleks saigi teema tehtud, et teoretiseerida. Kindlasti leidub siin foorumis inimesi, kes on sel teemal haritud :)
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu
No eks laagrid tuleb vastavalt reziimile ja asukohale arvutada, niisamateoretiseerimisel ei näe mõtet.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu
Hetkel saan aru, et olete see teoretiseeriv pool, ning ühtegi soovitust/nõuannet teil pole. Kui natuke süveneda esimesse postitusse siis vast leiab sealt ka küsimuse, millele vastus otsitakse :)madeinussr wrote:No eks laagrid tuleb vastavalt reziimile ja asukohale arvutada, niisamateoretiseerimisel ei näe mõtet.
80cc hiinakas kasutab 202 laagrit, mis on nõrgem, kui 203. 6003 peaks olema veidi nõrgem, kui 202.
Võib olla teil on olemas teooria kuidas neid tugevusi arvutada?
Re: Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu
Mitte, et ma nüüd miskit hirmus tarka öelda tahaks aga sellise suhtumise peale: aga eks minge ja proovige ära, eks need insenerid ole ikka olnud ülemakstud jobud.kr1x_Z wrote: Hetkel saan aru, et olete see teoretiseeriv pool, ning ühtegi soovitust/nõuannet teil pole. Kui natuke süveneda esimesse postitusse siis vast leiab sealt ka küsimuse, millele vastus otsitakse :)
Kui nüüd tõsisema jutu juurde tulla, siis ilmselt sellised karterid, kus laagriliim ka enam ei aita, võib rahuliku südamega vanaraua hunnikusse visata küll. Ega miski pole igavene.
Re: Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu
Ei püüa kuskiltki otsas väita, et insenerid on jobud, sa vist mõistsid mind täiesti valesti. See laagriliimi kasutamine ja laagripesade vastus oli eelneva inimese mõeldud(Selle tegevuse mõte?). Eesmärk on tegelt hoopis teine ja karterid on korralikud.Kauri wrote:Mitte, et ma nüüd miskit hirmus tarka öelda tahaks aga sellise suhtumise peale: aga eks minge ja proovige ära, eks need insenerid ole ikka olnud ülemakstud jobud.kr1x_Z wrote: Hetkel saan aru, et olete see teoretiseeriv pool, ning ühtegi soovitust/nõuannet teil pole. Kui natuke süveneda esimesse postitusse siis vast leiab sealt ka küsimuse, millele vastus otsitakse :)
Kui nüüd tõsisema jutu juurde tulla, siis ilmselt sellised karterid, kus laagriliim ka enam ei aita, võib rahuliku südamega vanaraua hunnikusse visata küll. Ega miski pole igavene.
Vene asjad on teatavasti tehtud teatud varuga ning võimsamadki pillid kasutavad nõrgemaid laagreid.
Seega võiks teemavälise jutu lõpetada ja sõnavõtta need, kes asja mõningal määrel jagavad.
Re: Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu
Ehk on väiksemate laagritega pillidel hoopis suurem max pööre ja aeglane ülekanne, mis vähendab koormusi laagritele? Või ehk väiksemad liikuvad massid
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu
Kui vaadata laagrite andmeid, siis dün. radiaalkoormused vastavalt 10kN ja 6,5kN, nominaalpöörded 18T ja 21T, piirpöörded 27T ja 31T. Pööretes saadav eelis oleks võrri puhul puhtalt teoreetiline, aga dün. radiaalkoormuses on väiksema laagri peale minekul tuntav langus. Võrdluseks, 6202 dün. rad-k on u 8,2kN. Harilik 6003 tundub seega igatpidi äärmiselt piiripealne variant, tõenäoliselt saaks sama tulemuse ka arvutades. Samas paljud laagritootjad pakuvad ka eriterasest optimeeritud laagreid, st mõni eri-6003 võib olla vabalt 6202-ga võrdsete näitajatega. Äkki on ka kaks kitsast laagrit võimalik, nt 16003.
Re: Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu
argo1974, Aitäh hea vastuse eest. Olen ka uurinud seda teemat veidi. Saan aru, et üks koormus on mõõdetud pöörleva teine seisva laagriga? Alas-Kuuli lehekülje järgi on:argo1974 wrote:Kui vaadata laagrite andmeid, siis dün. radiaalkoormused vastavalt 10kN ja 6,5kN, nominaalpöörded 18T ja 21T, piirpöörded 27T ja 31T. Pööretes saadav eelis oleks võrri puhul puhtalt teoreetiline, aga dün. radiaalkoormuses on väiksema laagri peale minekul tuntav langus. Võrdluseks, 6202 dün. rad-k on u 8,2kN. Harilik 6003 tundub seega igatpidi äärmiselt piiripealne variant, tõenäoliselt saaks sama tulemuse ka arvutades. Samas paljud laagritootjad pakuvad ka eriterasest optimeeritud laagreid, st mõni eri-6003 võib olla vabalt 6202-ga võrdsete näitajatega. Äkki on ka kaks kitsast laagrit võimalik, nt 16003.
9,65 / 4,75KN | 203 D seeria laager
6,05 / 3,25KN | 6003
6,05 / 3,25KN | 16003 laager lihtsalt 2mm kitsam, kui 6003
6,95 / 4,15 KN | 6003CTA Saksa lehelt leitud laager
7,80 / 3,75 KN | 6202 laagrit kasutab siis 50/80cc hiina võrri mootor
16003 on samuti võimalik, tähtis, et laager jääks ise kitsamaks, kui on originaal laager. Neid tugevdatud laagreid peab täpsemalt uurima, et kuid tugevaid neid leidub ning kus neid saada on.
Re: Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu
Tugevdatud laagrite osas vaata nt NSK BLxxx seeriat, neil on standardist rohkem laagrikuule.
Re: Võrri väntvõlli laagrid väiksema vastu
BL laagri leidsin kõige väiksema 25*52 ehk siis BL205. Leidsin ka spindle nime kandvad laagrid, mis paistavad kuulide rohkuselt silma. 17*35*10 laager ja taluvus 8.65kn / 4.9kn, mis on tugevam, kui 202, veidike nõrgem, kui 203. Pööret kannatavad ulmeliselt. Karterisse sobivust tuleb veits uurida, võimalik, et see pole sobiv keskkond.argo1974 wrote:Tugevdatud laagrite osas vaata nt NSK BLxxx seeriat, neil on standardist rohkem laagrikuule.