IZ Planeta 3 Reed Valve (sisselaskeklapiga)
IZ Planeta 3 Reed Valve (sisselaskeklapiga)
Tegin siin väikese eksperimendi, pannes Iz-i mootorile husqvarna Reed valve-i ehk sisselaskeklapi)
Esiteks tuli teha vahesein mille tegin alumiiniumist, teise vaheseina tegin bakeliidist. Kuna Husqvarna sisselaskeklapp oli igatpidi möötmetelt suurem, pidi Reed valve-ist minema sujuv üleminek silindrini.
Uue karburaatori peaks saama kasutaja IZ350 käest, kuna originaal karpa ei sobi kinnituste poolest ja arvatavasti jääb ressursi poolest väheks.
Eks tegu ole eksperimendiga ja loodetavasti saab sealt jõudu juurde
Pilte näeb siit
http://minupildid.ee/main.php/users/Aky ... eed+Valve/
Esiteks tuli teha vahesein mille tegin alumiiniumist, teise vaheseina tegin bakeliidist. Kuna Husqvarna sisselaskeklapp oli igatpidi möötmetelt suurem, pidi Reed valve-ist minema sujuv üleminek silindrini.
Uue karburaatori peaks saama kasutaja IZ350 käest, kuna originaal karpa ei sobi kinnituste poolest ja arvatavasti jääb ressursi poolest väheks.
Eks tegu ole eksperimendiga ja loodetavasti saab sealt jõudu juurde
Pilte näeb siit
http://minupildid.ee/main.php/users/Aky ... eed+Valve/
-
- Tavakasutaja
- Posts: 182
- Joined: 17. Jun 2005 00:00
- Location: Abja-Paluoja
- Contact:
Jah, ise mõtlesin ka selle kolvikaela peale. Peab ühe vana kolvi testiks ära lõikuma kui asi ei hakka tööle.
Võibolla peab tegema sellise augu kolvi nagu on näha nendel piltidel
http://static2.nagi.ee/i/p/377/73/09443 ... 8e_l.jpg/1
http://static2.nagi.ee/i/p/377/73/09443 ... 66_l.jpg/1
Kui keegi oskab midagi selle kohta õelda siis andke teada
Karburaatoriks tuleb IKOV
Võibolla peab tegema sellise augu kolvi nagu on näha nendel piltidel
http://static2.nagi.ee/i/p/377/73/09443 ... 8e_l.jpg/1
http://static2.nagi.ee/i/p/377/73/09443 ... 66_l.jpg/1
Kui keegi oskab midagi selle kohta õelda siis andke teada
Karburaatoriks tuleb IKOV
Kolvile sai aken sisse tehtud, alguses küll kandiline kuid konstruktsiooni tugevust silmas pidades tegin selle ovaalseks. Lisaks sai veel surveastet suurendatud. Et asja veel võimsamaks teha sai sisselaskeavasi suurendatud külgedele.
Niisiis, mootor on töökorras. Väike video ka.
http://www.vimeo.com/7395074
Kuna motikale on veel tulemas korralikud resonaatorid tekkis mul küsimus kas IZ-i väntvõll üldse talub sellist forsseeringut ära.
Avaldage arvamust. Pildimaterjali lisan hiljem.
Niisiis, mootor on töökorras. Väike video ka.
http://www.vimeo.com/7395074
Kuna motikale on veel tulemas korralikud resonaatorid tekkis mul küsimus kas IZ-i väntvõll üldse talub sellist forsseeringut ära.
Avaldage arvamust. Pildimaterjali lisan hiljem.
Kui kepsult materjali õgvendatud ei ole, siis peab vastu küll. Lihtsalt suurtel pööretel jääb tavaliselt alumise kepsulaagri õlitusest vajaka, mis on nende mootorite juures tavaline.lockeed wrote:Kas IZ-i väntvõll üldse talub sellist forsseeringut ära.
Igatahes oleks kohe huvitav teada, et kui palju tänu klapile jõudu juurde tuleb.
Kas mootorile on mingit muud forsseeringut ka tehtud?
Igatahes edu mootoriga.
Ei oskagi öelda. Huvitav, et kas IZ 49 baasil tehase poolt tehtud sportmootorratastel oli kett teistsugune. Näiteks IZ 50. Eks nende ida rataste osadega on nii, et sul võib olla väga heast materjalist korralik tükk ning kõrval täielik praak, mis praktiliselt käes ära laguneb.lockeed wrote:Üks asi jäi veel mainimata. Kuna mootor on IZ-49 oma, on sellel üherealine siduriülekanne.. Kas see peab vastu ?
Kaherealise kohta võin öelda nii, et olen oma silmaga näinud, et ots koos väntvõlli vedava hammasrattaga on ära murdunud ning kett ilusti terve.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
Tänud.
Täna on plaanis plekid üle värvida ja esiots alla saada. Värvilahenduseks võtan oma lemmiku Yamaha RZ-350-ne kollase-musta. illustreeriv pilt: http://img.villagephotos.com/p/2004-3/6 ... 008081.jpg
Täna on plaanis plekid üle värvida ja esiots alla saada. Värvilahenduseks võtan oma lemmiku Yamaha RZ-350-ne kollase-musta. illustreeriv pilt: http://img.villagephotos.com/p/2004-3/6 ... 008081.jpg
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
Vahepeal sai kasutajalt izh350 Ikovi 36mm karburaator soetatud. IZ-i mootorile sobis see palju paremini kui eelmine k63. Karburaatori timmimisega läks päris palju aega, kuid nüüd on asi enamvähem paigas. Eelmise karburaatoriga ei töödanud pooltki nii hästi kui Ikoviga.
Esiotsa ei ole veel all.
Nüüd on veel resokad vaja alla panna.
Esiotsa ei ole veel all.
Nüüd on veel resokad vaja alla panna.
Ehk sobib veel mõni süütemäng peale. Soovitati Delta halli-karbiga süüdet. Ehk kegi teab rääkida selle sobivusest.
Ise uurisin ka saesüüte sobivust, kuid seal tuleks karterit lõikuda ja väntvõlli ja rootori vahele vahejupp teha.
Ise uurisin ka saesüüte sobivust, kuid seal tuleks karterit lõikuda ja väntvõlli ja rootori vahele vahejupp teha.
Last edited by lockeed on 13. Dec 2009 23:30, edited 1 time in total.
Loodame, et tasus ära
Nädalavahetusel sai uus traktorimagneeto otsitud, ning seda izh350 õpetuste järgi väheke kohandatud, talumaks rohkem pöördeid. Külge pole veel jõudnud panna.
Tegin väikese paneeli ka. Spetsiaalselt ostsin ka pööretelugeja, siis ei pea enam oletama kui palju pöördeid ka saavutame.
Nädalavahetusel sai uus traktorimagneeto otsitud, ning seda izh350 õpetuste järgi väheke kohandatud, talumaks rohkem pöördeid. Külge pole veel jõudnud panna.
Tegin väikese paneeli ka. Spetsiaalselt ostsin ka pööretelugeja, siis ei pea enam oletama kui palju pöördeid ka saavutame.
Täna sai stingerid otsa tehtud ja tööle pandud. Alguses plärises mootor päris hirmsasti. Viimane lootus resonaatoriefektist oli ka kadunud. Kuid siis sai nõela langetatud ja kohe tõmbas hääle nii peeneks, et ise ka ei uskunud . Isegi Reso effekti on päris hästi tunda. Karpa pole veel päris timmis aga seda veel jõuab.
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=-9VSrDVy_Ac
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=-9VSrDVy_Ac
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
Selles raamatus on muuhulgas ka IZ-i forsseerimisest juttu ja jooniseid: Мотоцикл без секретов
Kasvõi juhuks, kui keegi antud materiali veel omal jõul (x põhjusel) kätte pole saanud.
Kasvõi juhuks, kui keegi antud materiali veel omal jõul (x põhjusel) kätte pole saanud.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
GSX-R 1146
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa