Minsk 3.112 säde puudub?

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
urmet48
Tavakasutaja
Posts: 343
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Minsk 3.112 säde puudub?

Unread post by urmet48 »

Mure pealkirjas olemas. Hetkel olen proovinud teist süütepooli, küünalt ja seda andurit, mis süütehetke loeb. Esialgu on vast nii, et vool ei jõua süütepoolini. Kas viga tuleks otsida juhtmestikust või generaatorist?
Samas, kui keegi teab, siis oleks huvitatud antud isendi korralikust elektriskeemist. Masinal on Riga mopeediga sarnane generaator.
Generaatorisse minevad juhtmevärvid on järgmised: roheline, pruun, kollane ja sinakas-hall.
Generaatoril on väljundotste tähed järgmised: T Я З O Д.
Samas miks on masinal esimene ots vedel? St. keerad lenksu ühes suunas ja ratas samal ajal ei pruugi samasse suunda keerata? Selline tunne, et esimene ots oleks täesti lahti.
irukas
Tavakasutaja
Posts: 184
Joined: 03. Sep 2009 00:00
Location: tallinn,iru

Unread post by irukas »

Endal oli sädeme probleemiks hall karp.
urmet48
Tavakasutaja
Posts: 343
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 »

Minul suure tõenäosusega kaa. Karbis sees tugev oksiid ja üks kondensaatori laadne asi lahti. Kas kellegil on sellist asja üle? 3 juhtmega karp on mul.
ImageImage
urmet48
Tavakasutaja
Posts: 343
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 »

Amortidel olid KÕIK poldid-mutsid lõpuni kinni keeramata. Sädeme probleemi sain samuti korda. Viga siis kommutaatorkarbis.
Image

Masin hetkel läheb käima ja töötab normaalselt. Samas seda ainult siis, kui kommutaatorist süütelukku minev juhtme ots lukust eraldatud on. Süütelukk ise on klemmplaat, mis klemme ühendab. Mis seal saab lühises olla, et sädelahendust pärsib?
urmet48
Tavakasutaja
Posts: 343
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 »

Süüteluku põhi on selline:
Image

Kas keegi oskab juhtmete ÕIGE asetuse joonisega aidata?
urmet48
Tavakasutaja
Posts: 343
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 »

Hetkel siis olen selgitanud välja juhtmed, mis süüteluku külge käisid numbrilises järjekorras.
1. tühi klemm
2. valge- signaal
sinakas-hall- vasak lüliti
3. punane- esituli
4. lilla- kommutaator
5. kollane- drosselmähis
6. must- juhtme teine otsa jookseb taha ja ei kinnitu kuskile
7. valkjashall- esituli

Samas olen välja selgutanud süüteluku asendid, mis klemmid ühenduvad võtit keerates. See koht juba pisut ebaloogiline. Juhtmed ilmselt süüteluku küljes valesti.
Võti 0 asendis ühendab klemmid:3,4,6,7
Võti 1 asendis ühendab klemmid:2,3,6,7
Võti 2 asendis ühendab klemmid:1,2,5,6,7

Kui keegi nüüd oskaks juhtmete õige järjestusega aidata, siis sellest oleks edaspidises masina taastamises palju abi.
coolix
Tavakasutaja
Posts: 66
Joined: 08. Aug 2009 00:00

Unread post by coolix »

kas sa saaksid nendest teistest elektri vidinatest pilti teha mis on parema karbi sees külje peal kuna ma arvan et mul on juhtmed valesti ja sellest pole sädat
urmet48
Tavakasutaja
Posts: 343
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 »

Parema karbi sees on suunatulede relee ja drosselmähis sõidutulede jaoks. Sealt sul sädelahendus kaduma ei saa minna.
coolix
Tavakasutaja
Posts: 66
Joined: 08. Aug 2009 00:00

Unread post by coolix »

tänud aga milles siis võib probleem olla ja üks asi veel kas võtme asend mõjutab sädet ? 1 2 3 ??? ma ei saa sellest aru eriti
User avatar
Tarts
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 04. Feb 2011 01:00
Location: Tartumaa
Contact:

Unread post by Tarts »

Tere poisid!

Lugesin teie juttu ja tuli peale dejavu. Olen ka kokku puutunud vene ime-elektroonikaga ja võin öelda, et kui töötab siis laitmatult aga kui jebib, siis korralikult. No minul oli selline kamm, et ostsin uue geneka ja ka elektroonika karbi, mis pidi tolle genekaga sobima. Varem ma jändasin tavalise vahelduvvoolu genekaga, millel oli siis kontaktid ja kondekas. Geneka nimipinge 7v ja powerit andis koguni 45 watti. Uus genekas annab nimipinge 14v ja power juba uskumatud 90 watti. Uue geneka pluss oligi see, et ta oli täielikult veekindel (sõna otseses mõttes töötab probleemideta vee all). Muidu genekas nagu ikka aga tema peal ainult nelja juhtmega pistik. Ülejäänud kola oli mahutatud korpusesse, isegi sägemejuhtimise pool (vanal mopi genekal oli see korpuse peal ja juhiti eraldi magnetiga). Vot kõik ilus ja tore, installeerisin siis riistvara mootorikülge ja leidsin koha ka elektroonikabloki jaoks aga vot enam motikas tööle ei lähe kõige selle uue värgiga. Sain siis sõbra käest vana mopi 7v elektroonikabloki ja motikas töötab. Võtsin siis küünla maha ja võrdlesin neid blokke sädeme järgi, et ehk on säge nõrk või nii. Tuli välja, et uue blokiga oli esiteks säde üli nõrk aga vanaga tugev. Peale katsetusi avastasin, et kuna genekal asus süütekorjamise pool korpuse sees ja kõik püsimagneti poolused jooksid sellest mööda, siis säde anti iga pooluse vahetuse ajal, ühesõnaga ühe vända ringiga tuli 8 sädeme lööki. Vana elektroonikablokiga seda jama ei olnud. Ilmselt ei olnud vana blokk nii tundlik uuele genekale ja töötas.
Vaadates neid pilte üleval, siis paistab, et aeg on küll edasi läinud (süüteblokk on väiksem) aga sisu on sama. Vaatasin oma targast kaustikust järgi, et mida need tähed võiksid tähendada.
K-катушка ehk süütepooli + klemm
D-Датчик ehk andur genekas, selle juhe massides jääb mootor seisma
G-генератора ehk generaator, toidetakse süütepooli vajaliku vooluga. Varem oli sellel täht Z-заряд ehk laadimine (süütepooli laadimine)
K-125, K-175, Kawasaki KZ 750, Ja üks oma kokkupandud peerukaarik
MandariinXD
Posts: 1
Joined: 15. May 2011 00:00

Unread post by MandariinXD »

Kus asub kommutaatorkarp ?
urmet48
Tavakasutaja
Posts: 343
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 »

Vasakus küljekarbis.
Post Reply