Mure Jawa360-ga

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
Hawy1
Tavakasutaja
Posts: 11
Joined: 30. Aug 2009 00:00

Mure Jawa360-ga

Unread post by Hawy1 »

Mure siis selline et ei taha käima minna.Säde olemas ja süüde ka paigas.Kui mõne löögiga käima saad siis korraks võtab isegi pöörded üles aga siis jääb seisma jälle ja siis tahab kas seismist või pikalt peksmist.
Mootor on remonditud tihendid ja laagrid uued.Enne remonti oli sama kala aga siis arvasin et vända tihendid ei pea aga nüüd paistab et kala on kusagil mujal.
Oskab keegi midagi pakuda mis viga võiks olla kuna seisma jääb ta justkui lõigatult anna gaasi või ära anna mitte midagi ei muuda.Ja käib max. 10-20 seki. :(
MopiTauri
Tavakasutaja
Posts: 94
Joined: 27. Dec 2008 01:00
Location: Tallinn/Nõmme
Contact:

Unread post by MopiTauri »

Jookseb täis , ehk ujuki tase vale!
kaaluvõit = kiirem sõit!

Delta V-501M,Delta V-501.Mini V-501M, Jawa 350 1991, Lada 2106,IZ 56
Kaarup
Tavakasutaja
Posts: 65
Joined: 03. Oct 2008 00:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by Kaarup »

MopiTauri wrote:Jookseb täis , ehk ujuki tase vale!
Jah, Või ei sa just bensiini peale.
Vea otsimist alusta sellest,
et kontrolli kas paagikraanist üldse bensiini korraliku joana peale jookseb. Seejärel liigu karburaatori poole.
Soovitatavalt puhasta kõik tüüsid ja kanalid, kontrolli ujuki korrasolekut.
Ja siis mine karbussi timmimise kallale.
->Iz Jupiter 3<->Jawa 638/350/1991<->CZ 514/380/1986<-
Hawy1
Tavakasutaja
Posts: 11
Joined: 30. Aug 2009 00:00

Unread post by Hawy1 »

Nii süüde nüüd kellaga paika aetud ja küünlad süütepoolid ära kontrollitud.käivitumine ikka sama.karpa sobivuse kontrollisin ära see on 100% originaal kõik tüüsid ja värgid.ujuk on nagu ujuk ikka kinni joodetud nõelaga seda ei ole vist mõeldud seadistada. aga segu nõela(see mis gaasi siibri küljes) tõstsin ja langetasin ei midagi.A ja selline trikk on ka veel et kui käima saan siis ühtedel kindlatel pööretel käib täitsa ilusti ja laseb natuke pööretega mängida ka aga kui lased tühikäigule või taha pöördeid kõvasti tõsta siis on selline tunne et keegi oleks süüte välja keeranud sest nagu lõigatult jääb seisma kui juhul ei saa kiiresti seda sama õiget kohta kätte.
Nüüd küsimus mõnele kogenud kahetaktilise omanikule.
Kas sellise jama võib põhjustada hõre mootor ise?
Kui palju peab olema vanala Jawal survet silindris?
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik »

Jah ka selles võib probleem olla, et silinder ja kolb või kolvirõngad kulunud. Vaheta kolvirõngad ära.

Oleneb kui suure kulumisastmega kolvid on ja mitu kapitaalremontti jawa sõitnud on. Teise remondi juures peaks kohe kindlasti ka silindrid järgmisse remontmõõtu puurima. Aga see kõik suhteline, kuidas eelnevalt masinat hoitud on.

Ühesõnaga kannatust ja külma närvi.
User avatar
ishijupp
Moderaator
Posts: 123
Joined: 05. Oct 2005 00:00
Location: Harku

Unread post by ishijupp »

Pole mõtet kohvipaksult ennustada, mõõda alustuseks ära kompressioon ja postita number siia, seejärel kirjuta mitu mm (või kraadi) enne ÜSS süüte seadsid, mitu mm kontaktivahe, bensunivoo karpas, kas oled karpa lahti võtnud ja puhastanud, kas peale väljasuremist on küünlad kuivad või märjad, milles seisnes eelpool mainitud kapremont jne jne, alls neid vastuseid teades võib hakata midagi oletama.
Hawy1
Tavakasutaja
Posts: 11
Joined: 30. Aug 2009 00:00

Unread post by Hawy1 »

ishijupp wrote:Pole mõtet kohvipaksult ennustada, mõõda alustuseks ära kompressioon ja postita number siia, seejärel kirjuta mitu mm (või kraadi) enne ÜSS süüte seadsid, mitu mm kontaktivahe, bensunivoo karpas, kas oled karpa lahti võtnud ja puhastanud, kas peale väljasuremist on küünlad kuivad või märjad, milles seisnes eelpool mainitud kapremont jne jne, alls neid vastuseid teades võib hakata midagi oletama.
Kompressioon on hetkel veel mõõtmata
Süüde 3.5mm enne Üss-i kellaga paika pandud
Kontakti vahe 3.5mm
Bensunivoo?? ujuki küljes oleva nõela kõrgust ei saa sellel muuta aga segu nõel hetkel alt teises astmes kuid proovitud kõikki
Karpa lahtivõetud ja puhastatud
Peale välja suremist küünlad märjad
remondi käigus said vahetatud väntvõll,laagrid ja tihendid
uued rõngad ka olemas kuid enne tahaks ikka huvipärast ka praegust survet mõõta.
User avatar
ishijupp
Moderaator
Posts: 123
Joined: 05. Oct 2005 00:00
Location: Harku

Unread post by ishijupp »

Kontaktivahe on kindlasti liigsuur, peaks olema 0,3-0,4mm.
Bensunivoo- nii silma järgi vaadates palju karpasse loksuma jääb peale seda, kui ujuki välja tõstad... Muide- kas nõelklapp ikka peab? Ehk luriseb sealt pidevalt peale? Päris täpselt ei mäleta jawa karpa ehitust, aga proovida saab nii: keerad karpa kaane tagurpidi nii, et ujuk oma raskusega peaks sulgema nõelklapi ja selles asendis tsekkad, kas bensu juurdevool katkeb.
Tihendid- ega sa simmerlinge silmas ei pea? Kui simmerid värsked, siis ehk lisaõhk pole probleemiks. Aga jah, katsu kompressioon ära mõõta, siis mootori "kohvistumine" vähemalt välistatud
Hawy1
Tavakasutaja
Posts: 11
Joined: 30. Aug 2009 00:00

Unread post by Hawy1 »

ishijupp wrote:Kontaktivahe on kindlasti liigsuur, peaks olema 0,3-0,4mm.
Bensunivoo- nii silma järgi vaadates palju karpasse loksuma jääb peale seda, kui ujuki välja tõstad... Muide- kas nõelklapp ikka peab? Ehk luriseb sealt pidevalt peale? Päris täpselt ei mäleta jawa karpa ehitust, aga proovida saab nii: keerad karpa kaane tagurpidi nii, et ujuk oma raskusega peaks sulgema nõelklapi ja selles asendis tsekkad, kas bensu juurdevool katkeb.
Tihendid- ega sa simmerlinge silmas ei pea? Kui simmerid värsked, siis ehk lisaõhk pole probleemiks. Aga jah, katsu kompressioon ära mõõta, siis mootori "kohvistumine" vähemalt välistatud
:lol: Kontaktivahe siiski jah 0.35mm
Peale ujuki väljavõtmist jääb mingi 1sent sinna põhja ehk veits üle alumiste akude ja kui ujuk põhja vajutada siis on ülemiste aukudega tasa.
Ja nõelklapp peab see kontrollitud see ei tilgu oma raskuse all
Simmerid ka ikka vahetatud ja kõik ülejäänud tihendid ka mis seal on
User avatar
ishijupp
Moderaator
Posts: 123
Joined: 05. Oct 2005 00:00
Location: Harku

Unread post by ishijupp »

Eeldusel, et süüde on õige ja korras, lisaõhku ei saa, mootor mingis pööretevahemikus on võimeline normaalselt töötama ja küünlad lähevad märjaks, siis:
- saab ta liiga palju kütust peale
- veesegune kütus paagis
Lisaks võib ka kulunud vändalaager tembutada, aga sellega peaks mootor, kui ta juba kord käima läinud on, ka tööle jääma.

Kodune meetod kompressiooni esmaseks katsetamiseks- pista pöial küünlaava ette ja hoia jõuga seal, samal ajal vänta lüües. Kui ei jaksa pöidlaga rõhku sees hoida, siis peaks olema kompressi piisavalt, et vähemalt kohapeal ratas käimas hoida.

Kas too mootor on üldse kunagi korralikult töötanud? Kas oled proovinud ilma õhufiltrita käivitada?
jawarider2
Posts: 2
Joined: 25. Jun 2006 00:00
Contact:

Unread post by jawarider2 »

mis
Last edited by jawarider2 on 27. Nov 2018 20:29, edited 1 time in total.
Hawy1
Tavakasutaja
Posts: 11
Joined: 30. Aug 2009 00:00

Unread post by Hawy1 »

Ei tea nüüd on karpale ka remont tehtud kõik nõelad ja düüsid ja kruvid uued ja ikka ei midagi ujukeid olen juba vahetanud ujuki kambri kaasi aga ikka ei midagi
Karpasid olen ka proovinud vahetada numbrite järgi täpselt sama karpat pole aga keerasin õige düüsid teise kesta sisse ja ikka ei midagi
Surve silindris mõõtsin ära näitasid 5.5bar aga 8 peaks olema vist siiski peaks ta vist ka sellise survega käima.
Rõngad ka vahetasin ära surve jäi hetkel pm samaks

Mis siis seal karpas saab nii läbi olla et selline jant on
uko
Posts: 7
Joined: 20. Mar 2009 01:00

Unread post by uko »

Remonditud küll kuid kuidas keskmise laagripukiga lood?Kas korralikult kinni kartris?Kas tühikäigul tööle saab?Kui pöördeid tõstes nagu noaga lõigatult seisma tahab jääda peaks veelkord süütepoole vahetama.Võid prooviks küünla vahe ka hästi väikeseks teha.
Hawy1
Tavakasutaja
Posts: 11
Joined: 30. Aug 2009 00:00

Unread post by Hawy1 »

uko wrote:Remonditud küll kuid kuidas keskmise laagripukiga lood?Kas korralikult kinni kartris?Kas tühikäigul tööle saab?Kui pöördeid tõstes nagu noaga lõigatult seisma tahab jääda peaks veelkord süütepoole vahetama.Võid prooviks küünla vahe ka hästi väikeseks teha.
Keskmine laager ise jäi vahetamata aga samas ei tuvastanud ma seal ka lõtku ega mingit suuremat sahinat ringi ajades ja sellel mootoril on see keskmine pukk kinni kahe poldiga üks karpa all ja teine mootori ees otsas ja kui see paigas pole siis ei taha mootor ka väga ringi käia tal kolvi koht sisse freesitud.
Tühikäigul käima saab aga harva.nüüd võtsin paagi ära ja panin vooliku ja pudeli benaga.Kui lasta karpa pudeliga bena täis siis on väike lootus ta tühikäigule käima saada aga muidugi ei tohi pudelit nii hoida et bena koguaeg peale jookseb ja kui käima ära läheb siis selleks et mootor jumala eest kuivale ei jääks tõstan pudeli püsti asiis on kõik vaheldumisi hakavad silindrit paukuma ja lõpuks on kõik ja enam teda nii pea käima ei saa:S
Huvitav viis kuidas õnnestus ta käima ka saada oli see kui ma valasin gaasitrossi avast bena sisse siis läks käima aga väga lühikeseks ajaks.
Kui kellegil oleks aega ja võimalus samasuguse pilli süüte paika paneks lahti seletada ja lisada ka paar pilti et milline kontakt millisele silindrile siis saaks selle ka maha kanda et on ikka pigas.
Ja küsimus küünalde kohta et kui pika keermega küünlad sinna käivad?

Igasugune Jawa isu hakab ära kaduma üle kümne aasta seisnud pooliku I¸-i sai ikka kordades lihtsamalt käima :( :? :cry:
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik »

Hawy1 wrote:
uko wrote:Remonditud küll kuid kuidas keskmise laagripukiga lood?Kas korralikult kinni kartris?Kas tühikäigul tööle saab?Kui pöördeid tõstes nagu noaga lõigatult seisma tahab jääda peaks veelkord süütepoole vahetama.Võid prooviks küünla vahe ka hästi väikeseks teha.
Keskmine laager ise jäi vahetamata aga samas ei tuvastanud ma seal ka lõtku ega mingit suuremat sahinat ringi ajades ja sellel mootoril on see keskmine pukk kinni kahe poldiga üks karpa all ja teine mootori ees otsas ja kui see paigas pole siis ei taha mootor ka väga ringi käia tal kolvi koht sisse freesitud.
Tühikäigul käima saab aga harva.nüüd võtsin paagi ära ja panin vooliku ja pudeli benaga.Kui lasta karpa pudeliga bena täis siis on väike lootus ta tühikäigule käima saada aga muidugi ei tohi pudelit nii hoida et bena koguaeg peale jookseb ja kui käima ära läheb siis selleks et mootor jumala eest kuivale ei jääks tõstan pudeli püsti asiis on kõik vaheldumisi hakavad silindrit paukuma ja lõpuks on kõik ja enam teda nii pea käima ei saa:S
Huvitav viis kuidas õnnestus ta käima ka saada oli see kui ma valasin gaasitrossi avast bena sisse siis läks käima aga väga lühikeseks ajaks.
Kui kellegil oleks aega ja võimalus samasuguse pilli süüte paika paneks lahti seletada ja lisada ka paar pilti et milline kontakt millisele silindrile siis saaks selle ka maha kanda et on ikka pigas.
Ja küsimus küünalde kohta et kui pika keermega küünlad sinna käivad?

Igasugune Jawa isu hakab ära kaduma üle kümne aasta seisnud pooliku I¸-i sai ikka kordades lihtsamalt käima :( :? :cry:
Tere tulemast Jawa maailma. Jawa on sama kapriisitar, kui su naine kodus. Midagi vilttu on- sa jäädki teda putitama. Muud ei oska soovitada- hakka otsast peale, vaheta kõik simmerlingid ilusti uute vastu, korralikud tihendid jne.
Hawy1
Tavakasutaja
Posts: 11
Joined: 30. Aug 2009 00:00

Unread post by Hawy1 »

roosakummik wrote:Tere tulemast Jawa maailma. Jawa on sama kapriisitar, kui su naine kodus. Midagi vilttu on- sa jäädki teda putitama. Muud ei oska soovitada- hakka otsast peale, vaheta kõik simmerlingid ilusti uute vastu, korralikud tihendid jne.
No sellise vea pärast saigi mootor remonditud aga seis ikka sama. :roll:
Seega kahtlane et viga ültse seal on.
Aga kui kellegil veel mingeid mõtteid pähe torkab siis antke aga tuld ise proovin mõni päev välja vahetada kogu süütesüsteemi.
Aga muidugi kui leidub mõni selline lahke inimene kellel on sama sugune isend aga toimiva mootoriga siis äkki oleks võimalik laenata karpat :lol:
kkodar
Tavakasutaja
Posts: 56
Joined: 12. Nov 2010 01:00

Unread post by kkodar »

Kas sul silindri tihendid korras, endal oli kord cz-ga selline prob. et kompressioon oli aga silindri ja mootori vahelt ajas küttesegu välja, kui käima sain läksid pöörded 4 sek põhja ja gaasi andes suri kohe välja.
Hawy1
Tavakasutaja
Posts: 11
Joined: 30. Aug 2009 00:00

Unread post by Hawy1 »

kkodar wrote:Kas sul silindri tihendid korras, endal oli kord cz-ga selline prob. et kompressioon oli aga silindri ja mootori vahelt ajas küttesegu välja, kui käima sain läksid pöörded 4 sek põhja ja gaasi andes suri kohe välja.
Kui pead silmas silindrite alust tihendit siis see on uus ja ilusti hermetsiga tihendatud.
Ja mootor ei leki küll kusagilt silma torkavalt. : )
Post Reply