Izh Planeta 3K 71.a taas elama
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Tundub, et sooja mootoriga halva käivitumise ja suurematel pööretel osalise puterdamise lahendas uus süütepool. Täna sai samades tingimustes ring tehtud ja eelnevaid probleeme ei esinenud.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Täna sai tehtud hea 40 km ring nii linna kui trassi. Pill käis torud puhtaks ja olen tööga rahul. Masinal on piisavalt jõudu ja samas sujuvat sõitu. Süütepooli vahetusega kadusidki viimased mootorimured. Ratas hoiab trassil otse ja korvi häälestada õnneks ei ole vaja.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Fotol jepmadeinussr wrote:Korvil on kate puudu?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Korviklaas tegi komplekti palju asjalikumaks. Ratas sai puhtaks pestud ning õli välja lastud. Sidur vajab veidi peale reguleerimist, hakkas viimasel sõidul libisema 3-4 käiguga.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Tänase päikselise päevaga sai hooaeg alguse. Mahlad sisse, ratas soojaks. Tulede-vilede kontroll, kindlustus ja prooviringile. Muidugi hooaja esimene sõit viskas ka väikse vimka siduritrossi katkemise näol. Õnneks juba ringilt tagasi tulles kodutänavas ning sai rahulikult maja ette tiksuda.
Sõit lõppes täna nii...
Sõit lõppes täna nii...
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Ratas sai uue siduritrossi ja kütusekraani. Külmalt läheb ratas ilusasti käima, tühikäigul töötab hästi ning sõidab ühtlaselt. Hea meel on temaga kulgeda. Kuid mingi probleem on kuuma mootoriga, kui oled kütusekraani kinni keeranud, teinud 15 minutilise pausi, siis käima ei lähe ja pigem tõmbab täis. Ei oska seda Planetat veel sellistel kordadel käivitada.. Külmalt jälle kõik ok. Samas kohe kuuma mootorit suretades käivitub taas ilusasti.
Sellel laupäeval on plaan teha üks sõit Tallinna ümbruse käänulistel ja poristel teedel. Sõber lubas samuti liituda oma K-750ga.
Sellel laupäeval on plaan teha üks sõit Tallinna ümbruse käänulistel ja poristel teedel. Sõber lubas samuti liituda oma K-750ga.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Võib lõhnata süütepooli vahetuse järgi. Kui viitsimist vaheta ära ja vaata kas viga on jätkuv?
-
- Tavakasutaja
- Posts: 725
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Viga võib olla ka küünlas, sest endal selline kogemus. Alguses mõtlesin ka, et süütepoolis. Nimelt külmalt läheb käima ja töötab, kuid soojast peast, eriti ristmikel ja madalatel pööretel hakkab puterdama ja sureb välja. Ja siis pidin ootama 20 min. kui asja käima sain. Siis avastasin, et küünal vahetada ja asi töötab. Keskeltläbi küünalt vahetan iga kahe aasta järelt, nii kui sellised sümptomid esinevad. Üks tagavara küünal nüüd alati kaasas. Viimati juhtus see eelmine aasta Jõgevale sõites.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Süütepooli panin juba varasemast uue samal põhjusel. Kõige veidram on asja juures see, et kuumalt mootori töö ei halvene mitte kuidagi, eelmine suvi sai Paldiskis jne käidud.
Küünal võib olla probleem küll, proovin selle vahetuse ära.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Uus küünal peale pandud, spidomeetri vahetasin ka praegu teise töötava vastu. Õigel spidomeetril oli kuidagi murdunud ära trossi poolt ringi pööratav varras.
Ilm on ilus, võiks sõitma minna. Kuid kus kõik sõitjad täna on?
Ilm on ilus, võiks sõitma minna. Kuid kus kõik sõitjad täna on?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Iz Planeta 3 ja K-750 tegid täna kerge 50..60 km ringi Saku kandis. Mõnus kevadõhtu oli, rattad töötasid hästi.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Tsiklil sai ära vahetatud generaatoripoolne väntvõlli simmer ja kaane alune tihend. Algusest peale on probleeme olnud kuumalt käivitamisega, tõmbab kuskit lisaõhku. Nüüd sai palju hermeetilisem ning pigem on vaja nüüd läbi karburaatori seadistamise saada mootorisse hoopis rohkem õhku.
Suurepärane näide müüdavate tihendikomplektide kvaliteedist. Samuti ostsin Planeta 5le ning seal oli käigukasti kaanepoldi avad nihkes. Rämpsu liigub palju.
Samuti sai ära tehtud ülevaatus ning aasta jagu sõitmist taas mureta.
Suurepärane näide müüdavate tihendikomplektide kvaliteedist. Samuti ostsin Planeta 5le ning seal oli käigukasti kaanepoldi avad nihkes. Rämpsu liigub palju.
Samuti sai ära tehtud ülevaatus ning aasta jagu sõitmist taas mureta.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Panime mõnusa punkti täna sõbraga nädalavahetusele. Korv läks talvekorterisse, kuniks saab Planeta 3l mõned hooldused ära teha. Soolona töötas ratas väga hästi. Sõitis ilusasti 90 välja, seda 16se korvi hammakaga. Pikalt ei tahtnud nii lasta. Käiguvahetus on oluliselt sujuvam ja vibratsioon väiksem võrreldes hiljuti kogetud Planeta 5ga.
Talve jooksul on plaanis teha järgmised ettevalmistused:
1) Gaasitrossi kõri sai 5mm liiga lühike, ei saa gaasi lõpuni keerata
2) Uued rehvid 3 tk
3) Istmekate vahetada, istmepõhi puhastada ja värvida.
4) Uus õli mootorisse, amortidesse. Ratas pesta, liigendid määrida.
Talve jooksul on plaanis teha järgmised ettevalmistused:
1) Gaasitrossi kõri sai 5mm liiga lühike, ei saa gaasi lõpuni keerata
2) Uued rehvid 3 tk
3) Istmekate vahetada, istmepõhi puhastada ja värvida.
4) Uus õli mootorisse, amortidesse. Ratas pesta, liigendid määrida.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Täna õnnestus leida ka tuuleklaas Izhile ette.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Pühapäev sai hoo sisse juba varahommikul.
Esiteks rattad õue ja proovitud, kas käima lähevad. Eile sai veidi korrastatud Planeta 5 ning tehtud pisike proovisõit. Töötas hästi.
Plaan oli veidi Planeta 3 hooldada.
1) Esiamordid pesta ja uus õli sisse 150g mõlemasse torusse
2) Õhufilter pesta ja uus õli sisse 200g
Esiamortidest sai vana õli välja ja veidi loputatud. Eelmise aasta õli oli kohati tavotisarnaseks muutunud. Korgid lahti, nirisema ja pealt veidi brakecleanerit peale loputuseks.
Lõpuks suuremast sodist detailid puhastatud ja pestud ning võis tagasi kokku panna. Sõber E. märkas, et külgkorviga hoiab esiots madalale. Tema oletus oli õige, vajalikud distantspuksid vedru eeljäikuse tõstmiseks sai juurde pandud. Paistab, et varasemalt oli ratas solo seades.
Samuti võtsin ette õhufiltri, et see läbi pesta ja uus õli sisse panna. Kasutasin esimest pudelipõhja 80w90 käigukastiõlist ja panin 200 ml. Tegevus osutus õigeks, sest kes harrastab kruusaseid ja liivaseid metsateid, siis ühe suvega oli filter muutunud seest päris koledaks. Nüüd on kõri taas puhas ja valmis uutes väljakutseteks.
Viimasena kontrollisin üle ka süüte, kontaktivahe oli 0,45mm ja jäi nii. Eelsüüte keerasin eelmisel aastal metsavahel ise paigast, kui ratas ei tahtnud üks hetk häsi käia, oli jäänud 1mm peale. Panin eelsüüte tagasi 2.3mm. Loomulikult abiks suurepärane süütekell, mis selle töö kordades kiiremaks teeb. Nüüd peab E. selle tagasi saama.
PS! Soovin endale ka osta süütekella, kui kellelgi äkki-mingil moel-mine tea see üle on, siis olen huvitatud. Eelkõige on vaja vajalikke adaptereid ja pulkasi, kella võin vajadusel ka poest juurde osta. Aga, kui Sul on üle, paku mulle.
Süüte reguleerimise kohta olen kogunud kogu info järgneva lingi alla. Märksõnad on 2t mootorratta eelsüüte nurk, süütenurk, süütekell, kontaktivahe, iz eelsüüde
viewtopic.php?f=9&t=24379
Samuti kontrollisin mootori kompressiooni külma mootoriga. Sain 7.1 bari kellale. See võiks rohkem olla, kuid ratas sõidab solo seades üsna hästi ja hetkel pole ilmselt mõistlik seda kolbi-silindrit tegema hakata. Küünal oli pisut õline, kui varasemalt sai vahetatud generaatori poolne simmer, siis tuleks nüüd siduri poolel sama teha.
Siit jälle tarkuseks, et oluliselt lihtsam oleks olnud seda kohe alguses teha, kui käigukastis sai laagrid ära vahetatud. Õnneks saan teadmisi kohe rakendama uuesti hakata, üks Planeta 3 varumootor on plaanis tegemisse võtta. Sellest plaanist järgmises postituses lühidalt.
Võtan simmri vahetuse ilmselt tulevikus mõnikord ette, kui siduripoolne otsalaager ostetud on, seda saab vahetada mootorit poolitamata. Vajalikud laagritõmmitsad on mul olemas.
Järgmiseks korraks mõned memod:
1) Siduripoolne simmer + laager vahetada
2) Siduri pingutusvedrusi reguleerida, veab õrnalt korvi kaasa, ilmselt plaat vajub viltu.
3) Külgkorv külge
4) Leida 15 hambaga esimene hammasratas, 16-ne jäi eelmisel aastal suureks vastutuule, kaasreisija ja varustusega. Võiks ära proovida, kas saab sellega 4-käigu jõulisemaks.
Esiteks rattad õue ja proovitud, kas käima lähevad. Eile sai veidi korrastatud Planeta 5 ning tehtud pisike proovisõit. Töötas hästi.
Plaan oli veidi Planeta 3 hooldada.
1) Esiamordid pesta ja uus õli sisse 150g mõlemasse torusse
2) Õhufilter pesta ja uus õli sisse 200g
Esiamortidest sai vana õli välja ja veidi loputatud. Eelmise aasta õli oli kohati tavotisarnaseks muutunud. Korgid lahti, nirisema ja pealt veidi brakecleanerit peale loputuseks.
Lõpuks suuremast sodist detailid puhastatud ja pestud ning võis tagasi kokku panna. Sõber E. märkas, et külgkorviga hoiab esiots madalale. Tema oletus oli õige, vajalikud distantspuksid vedru eeljäikuse tõstmiseks sai juurde pandud. Paistab, et varasemalt oli ratas solo seades.
Samuti võtsin ette õhufiltri, et see läbi pesta ja uus õli sisse panna. Kasutasin esimest pudelipõhja 80w90 käigukastiõlist ja panin 200 ml. Tegevus osutus õigeks, sest kes harrastab kruusaseid ja liivaseid metsateid, siis ühe suvega oli filter muutunud seest päris koledaks. Nüüd on kõri taas puhas ja valmis uutes väljakutseteks.
Viimasena kontrollisin üle ka süüte, kontaktivahe oli 0,45mm ja jäi nii. Eelsüüte keerasin eelmisel aastal metsavahel ise paigast, kui ratas ei tahtnud üks hetk häsi käia, oli jäänud 1mm peale. Panin eelsüüte tagasi 2.3mm. Loomulikult abiks suurepärane süütekell, mis selle töö kordades kiiremaks teeb. Nüüd peab E. selle tagasi saama.
PS! Soovin endale ka osta süütekella, kui kellelgi äkki-mingil moel-mine tea see üle on, siis olen huvitatud. Eelkõige on vaja vajalikke adaptereid ja pulkasi, kella võin vajadusel ka poest juurde osta. Aga, kui Sul on üle, paku mulle.
Süüte reguleerimise kohta olen kogunud kogu info järgneva lingi alla. Märksõnad on 2t mootorratta eelsüüte nurk, süütenurk, süütekell, kontaktivahe, iz eelsüüde
viewtopic.php?f=9&t=24379
Samuti kontrollisin mootori kompressiooni külma mootoriga. Sain 7.1 bari kellale. See võiks rohkem olla, kuid ratas sõidab solo seades üsna hästi ja hetkel pole ilmselt mõistlik seda kolbi-silindrit tegema hakata. Küünal oli pisut õline, kui varasemalt sai vahetatud generaatori poolne simmer, siis tuleks nüüd siduri poolel sama teha.
Siit jälle tarkuseks, et oluliselt lihtsam oleks olnud seda kohe alguses teha, kui käigukastis sai laagrid ära vahetatud. Õnneks saan teadmisi kohe rakendama uuesti hakata, üks Planeta 3 varumootor on plaanis tegemisse võtta. Sellest plaanist järgmises postituses lühidalt.
Võtan simmri vahetuse ilmselt tulevikus mõnikord ette, kui siduripoolne otsalaager ostetud on, seda saab vahetada mootorit poolitamata. Vajalikud laagritõmmitsad on mul olemas.
Järgmiseks korraks mõned memod:
1) Siduripoolne simmer + laager vahetada
2) Siduri pingutusvedrusi reguleerida, veab õrnalt korvi kaasa, ilmselt plaat vajub viltu.
3) Külgkorv külge
4) Leida 15 hambaga esimene hammasratas, 16-ne jäi eelmisel aastal suureks vastutuule, kaasreisija ja varustusega. Võiks ära proovida, kas saab sellega 4-käigu jõulisemaks.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Odomeetri näit on 33996 km. Otsustasin mootori siiski lauapeale tõsta ja silindri puurimise ning simmerivahetuse korralikult ette võtta. Seniks aga ei saa pilli seisma jätta ning peale läheb seniks riiulil seisnud asendusmootor. Panin peale ka 15se hammasratta. Eks peagi saab proovida, kas see õigustab, kui täislast peal on koos kaasreisijaga.
Loodetavasti saab täna ka tule torusse ja ratta külgkorviga peagi ühendada.
Esmalt vanal mootoril õli välja ja ümber kerge puhastus, seejärel sai hakatud maha võtma.Loodetavasti saab täna ka tule torusse ja ratta külgkorviga peagi ühendada.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Õhtuks saab päeva edukalt kokku võtta. Mootori siirdamine õnnestus hästi, mootor läks kohe käima. Hetkel ei hakka meenutamagi, millal selle mootori viimane sõit õli. Ilmselt kuskil 5+ aastat tagasi.
Gaasitross ei ole originaal ning see oli juba eelnevalt 10mm liiga pikk. Seetõttu ei olnud võimalik gaasisiibrit lõpuni avada. Olen trossiotsasi teinud juba aastaid omal moel ja ükski isetehtud ei ole siiani vajanud remonti. Kõik algab nii, esmalt 1mm tugev terastraat jõuga ümber trossi keerata.
Seejärel happe ja tinaga kinni joota, liigne maha käiata. Käiamisel tuleb olla ettevaatlik ja teha rahulikult, et tina uuesti üles ei sulaks. Lõpptulemus on mul selline. Kuidas teie trosside otsasi teete?
Mootor peal, proovisõit tehtud. Vaja oli pisut sidurit ja tagapidurit häälestada. Numbritule pirn oli ka otsa saanud.
Kindlustus samuti tehtud, sain parima pakkumise seekord Ergost. 3,5 kuud 11.84€. Lisaks nägin esimest korda ka, et Ergo pakub tasuta puksiiri õnnetuse korral. Ei tea kas tegu kampaaniaga või olengi midagi vahepeal maha maganud?
https://www.youtube.com/watch?v=1rZk0gHVdtM
Gaasitross ei ole originaal ning see oli juba eelnevalt 10mm liiga pikk. Seetõttu ei olnud võimalik gaasisiibrit lõpuni avada. Olen trossiotsasi teinud juba aastaid omal moel ja ükski isetehtud ei ole siiani vajanud remonti. Kõik algab nii, esmalt 1mm tugev terastraat jõuga ümber trossi keerata.
Seejärel happe ja tinaga kinni joota, liigne maha käiata. Käiamisel tuleb olla ettevaatlik ja teha rahulikult, et tina uuesti üles ei sulaks. Lõpptulemus on mul selline. Kuidas teie trosside otsasi teete?
Mootor peal, proovisõit tehtud. Vaja oli pisut sidurit ja tagapidurit häälestada. Numbritule pirn oli ka otsa saanud.
Kindlustus samuti tehtud, sain parima pakkumise seekord Ergost. 3,5 kuud 11.84€. Lisaks nägin esimest korda ka, et Ergo pakub tasuta puksiiri õnnetuse korral. Ei tea kas tegu kampaaniaga või olengi midagi vahepeal maha maganud?
Lõpetuseks üks video ütleb rohkem, kui..Liikluskindlustuse juhtumi korral tasuta 24/7 puksiiriabi sõiduautodele ja mootorratastele kogu Euroopas helistades ERGO autoabi telefonile 655 5401.
https://www.youtube.com/watch?v=1rZk0gHVdtM
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Paak sai värsket kütust täis pandud ning koos tütarlapsega läksime ümbruskaudseid Raplamaa metsa- ja rabateid avastama. Masin sõitis ilusasti, peale mõningast vahemaad proovisin nõela langetada ülevalt teise pilusse. Gaasi alumises otsas hakkas käima paremini ning löristas vähem. Lõppkiiruse saavutamine läks seetõttu pisut uimasemaks. Samas see on ilmselt säästlikum asend, kui eelmine. Eks jätan tõstmise selleks korraks, kui E. ka oma korvipilli Jupiter 3 välja toob.
Gpsga mõõtsin ka kiirust, püsivamalt kaasreisijaga 70km/h ning kohati 75 km/h. Ette sai pandud 15ne hammakas ja paistab, et õige valik! Neljandaga on jõudu madalamatel pööretel ning ei pea peale igat gaasi mahalaskmist käiku alla lööma. Üksi sõites jätaks ühepütasele 16se ketihammasratta. Praegune on ideaalne kruusatee ja metsatripi seadistus.
Lõppu ka üks pilt puhkepausist Linnurabas.
Gpsga mõõtsin ka kiirust, püsivamalt kaasreisijaga 70km/h ning kohati 75 km/h. Ette sai pandud 15ne hammakas ja paistab, et õige valik! Neljandaga on jõudu madalamatel pööretel ning ei pea peale igat gaasi mahalaskmist käiku alla lööma. Üksi sõites jätaks ühepütasele 16se ketihammasratta. Praegune on ideaalne kruusatee ja metsatripi seadistus.
Lõppu ka üks pilt puhkepausist Linnurabas.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 725
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Romantika missugune =) Planeta 3 kolm murul nagu nõukaajal. Aga kui tripid anna alati ikka teada, sest eelmine kord ei jõudnud asjaolude tõttu.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Viimasel hetkel mängisid plaanid ümber ja sain liikuda Vanatehnika lustisõidule. Korvile sai ka kevadel uute laagrite ning rehviga ratas alla pandud. Nüüdseks on veermik üle käidud. Teel proovisin gps abil tühja korviga kiirust. 88 km/h osutus laeks. Normaalne kulgemise kiirus on 70..75 ning siis on väike varu juures. Tankisin ka paagi täis, 7.9l/100km tuli kütusekuluks korv+kaasreisija+15ne hammakas. Kütusesegu tegin 1:30le poolsünt 2T õliga.
Nõmmel oli kogunemine ning hiljem tuli osalejaid päris palju. 2-rattalisi oli vähe. Kõiki pille ei saanud pildile.
Pill on selle seadistusega ca 250km vastu pidanud ning ootab nüüd mõnda kodumaist seiklust loodusesse. Sõitmisteni!Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Eile sai külgkorvikas sihtotstarbelist kasutust. Tiirutasin mööda metsasihte ja kruusateid. Kõik töötas hästi ning maastikul on Izh oma kerge kaalu tõttu üsna hea läbija.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Isegi, kui igal nädalavahetusel rattaga ei tegele, tuleb silmi lahti hoida. Sõbral oleks garaaži koristusel rauda läinud üks uus K36. Düüsid mulle ei sobi, aga korralikud tihendid, kruvid, siiber, ujuk ja nõel on küll teretulnud.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Iz Planeta 3K taas elama
See tuleks komplektsena mõnele vashodi/minski mehele müüa, ja siis saadud raha eest minult need loetud uued jupid asemele osta
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Iz Planeta 3K taas elama
See neile ei sobi. Tegu peaks olema paadimootori omaga. Kuid viieka eest võtan ühe kmpl. küll varuks.madeinussr wrote: ↑05. Jul 2019 21:21 See tuleks komplektsena mõnele vashodi/minski mehele müüa, ja siis saadud raha eest minult need loetud uued jupid asemele osta
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Kuna ratas sõites hoidis paremale ja pikema sõiduga hakkas see kätele, siis seadistasin täna ratta külgkallet. Reguleervardaid tuli pikemaks keerata, et ratas ise vasakule rohkem kaldu läheks. Proovisõit oli hea ning nüüd jooksis ratas ilusasti otse.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Täna õhtul oli õhk sügiseselt niiske ja värske, et tuli isu ümbruskaudseid metsi avastama minna. Ligi 3 tundi sai mööda sihte ja metsateid liigutud ning õhtu viimane sihtpunkt oli Pahkla raketibaas. Väljas hakkas pimedaks minema ning keerasin nina kodupoole. Peale korvi reguleeringut oli sihte mõnus lasta. Käed puhkasid ning tsikkel oli hästi juhitav. Pisut vähenes ka veertakistus, et võiks kasutada h16 hammasratast h15 asemel. Sõita oli igatahes mõnus. Odomeetrile on kilomeetreid kogunenud 34287
Seega asendusmootoriga on põristatud see aasta vaid üksikud 291 km. Külka on see aasta pigem kõrvale jäänud ning sõidukilomeetreid kogus Planeta 5.
Seega asendusmootoriga on põristatud see aasta vaid üksikud 291 km. Külka on see aasta pigem kõrvale jäänud ning sõidukilomeetreid kogus Planeta 5.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K taas elama
Panen külgkorvi kalde ja kokkujooksu seadistamiseks spikri üles.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 72
- Joined: 01. Mar 2019 21:34
Re: Iz Planeta 3K 71.a taas elama
Kas see kalle mõjutab ka oluliselt rehvi ühekülje kulumist või kalle nii väike, et ei möjuta seda?
Re: Iz Planeta 3K 71.a taas elama
Ilmselt mingil määral. Kuid see 1-2 kraadi on pigem teoreetiliselt vaid tajutav.Vabam6tleja wrote: ↑13. Sep 2019 23:33 Kas see kalle mõjutab ka oluliselt rehvi ühekülje kulumist või kalle nii väike, et ei möjuta seda?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 3K 71.a taas elama
Sattus mulle ka üks osandatud külgkorvi amort, kokkupanemisega jäin jänni.
http://www.motovelosport.ru/catalogs/iz ... mVhh_u5bm0
lingilt leidsin tänu hea inimese viitamisele ka vajaliku joonise.
http://www.motovelosport.ru/catalogs/iz ... mVhh_u5bm0
lingilt leidsin tänu hea inimese viitamisele ka vajaliku joonise.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nobody: Iz Planeta 3K 71.a taas elama
Mõni päev tagasi sai ellu äratatud talveunes olnud Planeta 3k. Paak oli sügisel segatud 98 kütust täis, peale laetud aku ja juhtus nii:
https://youtu.be/lP9ibLIfxK8
Kevad on mõnus!
https://youtu.be/lP9ibLIfxK8
Kevad on mõnus!
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nobody: Iz Planeta 3K 71.a taas elama
Eile oli ilus õhtu. Tegin rattaga väikse sõidu ja pesin ka puhtaks. Tehnilise poole pealt ei olegi hetkel midagi ette heita. Sügisel sai korvi kaldenurk paika pandud ning maanteel sõitis ratas ilusasti otse. Proovin ka 16-hambaga esimese ketiratta peale.
Tagumised amordid võiks lahti võtta ja läbi pesta ning uue õliga kokku panna. Hooaja alustuseks üks pilt ka.
Tagumised amordid võiks lahti võtta ja läbi pesta ning uue õliga kokku panna. Hooaja alustuseks üks pilt ka.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nobody: Iz Planeta 3K 71.a taas elama
16-ne hammakas läks ette, testsõit tehtud. 50-60 km/h sõidab ratas ilma koormuseta mõnusalt ja kergel käigul.
Hooaja alguse odomeetri näiduks: 34295 km
Hooaja alguse odomeetri näiduks: 34295 km
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nobody: Iz Planeta 3K 71.a taas elama
Kindlustus varahommikul netis tehtud. 6-kuud tuli seekord kõige soodsam ERGOs 13.41 €.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nobody: Iz Planeta 3K 71.a taas elama
Õhtuhämaruses sai tehtud Izhiga üks sõit ning hiljem boonuseks ka pesu. Talvega plaaniks teha järgmised tööd:
1. Amortide sisepesu ja hooldus
2. Istmepõhjade ülevärvimine ja uued katted
3. Originaalmootori silindri puurimine 1. Remonti
1. Amortide sisepesu ja hooldus
2. Istmepõhjade ülevärvimine ja uued katted
3. Originaalmootori silindri puurimine 1. Remonti
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 725
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Nobody: Iz Planeta 3K 71.a taas elama
Valmis, siis talveunne minekuks. Kevadel, siis alustad rasvasema 1 remont kolviga sõitu. Õige- vanakestel peab üle vaatama ka liigesed, ning need puhastama ja uuesti määrima.
Mitte nii nagu juhtus minu pensionäril, et 10 aastat ei puhastanud amortte, kogu aeg oli järgmine hooaeg... lõpptulemuseks ühes amordis õli ja vee segu ning teine kuival. Ei mõju üldse hästi.
Jõudu.
Mitte nii nagu juhtus minu pensionäril, et 10 aastat ei puhastanud amortte, kogu aeg oli järgmine hooaeg... lõpptulemuseks ühes amordis õli ja vee segu ning teine kuival. Ei mõju üldse hästi.
Jõudu.
Re: Nobody: Iz Planeta 3K 71.a taas elama
Pikad pühad on mõnusad ning külgkorviga ratas saab ka veidi hoolt. Mõni aeg tagasi sattus mulle üks Planeta 3 varuosamootor. Võtsin riiulilt alla, et lähemalt üle kontrollida. Siit kohe ka küsimus, kuidas kaaskannatajad sellist mootorit kõige mõistlikumate töövõtetega puhastaks?
Teisena teen hooldused ka tagumistele amortidele ning need sai küljest võetud.
Teisena teen hooldused ka tagumistele amortidele ning need sai küljest võetud.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nobody: Iz Planeta 3K 71.a taas elama
Kui osandad nii ehk naa, siis mina teeksin nii:
Sama pudelis oleva sodiga, mis laual engine cleaner, pihustaks üle. 10-15min seisaks, siis survekaga suurem kört maha, see järel kordaks kuskil ~5x.
Siis juppideks ja iga jupp eraldi veel üle käia.
Sarnaselt sain ka oma jawa käkerdise puhtaks.
Loomulikult oleks idekas spetsiaalne mootoripesu vann.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Nobody: Iz Planeta 3K 71.a taas elama
Fotolt on näha, kummas silindris oli õli ning kummas mitte.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nobody: Iz Planeta 3K 71.a taas elama
Veidi lähemalt ka Planeta 3 varumootorist. Suurem mustus sai eemaldatud ning välja tuli juba tuttavam pilt.
Samuti lasin välja vana õli. Oli üllatavalt ok ja ilma liigsete lisanditeta. Nagu veidi töötanud õli ikka uues mootoris.
Käigukast ilus, hammasrattad kulumata ja nukad terved. Mootorit ei ole piinatud liigselt.
Paistab, et siiski on silinder kuuma saanud, kas sissesõit liiga tormakas ja õli kehv. Kolvile kogunenud tahma järgi vist tüüpilise autooliga töötanud mootor.
Selle mootoriga järgmised plaanid:
1) Detailid veelkord puhtaks pesta
2) Silinder hoonida ja akende teravad kraasid eemaldada
3) Kolb puhastada ja metallikiskmed tasandada
4) Uute tihenditega kokku ja värske õli sisse.
Samuti lasin välja vana õli. Oli üllatavalt ok ja ilma liigsete lisanditeta. Nagu veidi töötanud õli ikka uues mootoris.
Käigukast ilus, hammasrattad kulumata ja nukad terved. Mootorit ei ole piinatud liigselt.
Paistab, et siiski on silinder kuuma saanud, kas sissesõit liiga tormakas ja õli kehv. Kolvile kogunenud tahma järgi vist tüüpilise autooliga töötanud mootor.
Selle mootoriga järgmised plaanid:
1) Detailid veelkord puhtaks pesta
2) Silinder hoonida ja akende teravad kraasid eemaldada
3) Kolb puhastada ja metallikiskmed tasandada
4) Uute tihenditega kokku ja värske õli sisse.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nobody: Iz Planeta 3K 71.a taas elama
Amordid sai kokku, sisse läks Valvoline W15 amordiõli. Kas keegi on leidnud tagumistele amortidele uusi simmereid või leidnud sobiva asenduse?
Näiteks puuduvad: jalarauad, suunatuled, pidurihoob, mootorikinnitused, signaal jne. Mootoril vajavad kuluosad vahetust nagu: sidur, laagrid, kolb-silinder puurida. Käigukasti ja väntvõlli olukord selgub hiljem. Õnneks ei midagi võimatut ning tegevust peaks vabadesse päevadesse nüüd jätkuma rohkem. Uuest rattast aga kunagi hiljem teises teemas. Hetkel vaja Planeta 3 ja Planeta 5 sõitma panna.
Samuti nägin, et mootori küljekaanel üks katteplekk oli puudu. Leidsin ühelt lõhkiselt kaanelt asenduse ja panin selle kinni. Peale õhuke kate musta mootorisilikoni. Originaalis olid need kaetud hõbedase värviga, mis ajajooksul rabedaks läinud.
Leidsin ka kolahunnikust tagapiduri hoovastiku, millel ka määrdenippel peal. Ei tea, kas tegu osava omaloominguga või tuli neid tõesti määrimisvõimalusega välja? Igatahes mulle meeldib ja plaanin kasutada. Vanemad Izhid, millel määrimisnipleid rohkem, nende võllid on tihti väga heas seisukorras. Samas ratsionaliseerimistega on need tihti 3-4-5 seeria ratastel juba kadunud kahjuks.
Viimaseks ja mitte vähem oluliseks õnnestumiseks võib lugeda tänast uute dokumentidega ülemineku Planeta 3K puzzlet.
Välja näeb ülemineku Planeta 3-02 selline.
Minule meeldib selle tilgakujulise esitule ja uuema seeria paagi kooslus väga. Olen sellist ratast aastaid jahtinud. Kuigi mitmeid võimalusi on olnud, siis said selle puhul dokumentide olemasolu otsustavaks. Puudusi on läbitud 30 000 km jooksul tekkinud hulgim. Näiteks puuduvad: jalarauad, suunatuled, pidurihoob, mootorikinnitused, signaal jne. Mootoril vajavad kuluosad vahetust nagu: sidur, laagrid, kolb-silinder puurida. Käigukasti ja väntvõlli olukord selgub hiljem. Õnneks ei midagi võimatut ning tegevust peaks vabadesse päevadesse nüüd jätkuma rohkem. Uuest rattast aga kunagi hiljem teises teemas. Hetkel vaja Planeta 3 ja Planeta 5 sõitma panna.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.