Jawa 638 elektri juhtmestiku probleem

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Jawa 638 elektri juhtmestiku probleem

Unread post by roosakummik »

Nimelt peale elektrijuhtmestiku lisamist ja voolu võrkku ühendamist ei lähe armatuuris ükski lamp põlema. Vool ei jõua samuti ühegi tarbijani. Milles võib probleem olla? Kust viga otsida?
Stern84
Tavakasutaja
Posts: 33
Joined: 09. Jun 2013 18:07
Location: Harjumaakond

Re: Jawa 638 elektri juhtmestiku probleem

Unread post by Stern84 »

Viga otsiks ikka algusest ehk siis alustaks toiteallikast.
Aga mis täpsemalt lisatud/muudetud on ?
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 638 elektri juhtmestiku probleem

Unread post by roosakummik »

Stern84 wrote:Viga otsiks ikka algusest ehk siis alustaks toiteallikast.
Aga mis täpsemalt lisatud/muudetud on ?
Muudetud pole midagi
Stern84
Tavakasutaja
Posts: 33
Joined: 09. Jun 2013 18:07
Location: Harjumaakond

Re: Jawa 638 elektri juhtmestiku probleem

Unread post by Stern84 »

mis see juhtmestiku lisamine siis tähendab ?
aga hakka toiteallika poolt testima ja jõuad sinna kus pinge edasi ei lähe...lihtne !
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 638 elektri juhtmestiku probleem

Unread post by roosakummik »

Kui palju peaks 638 generaatori laadimispinge olema 13- 14 või 14- 16 voltti. Mul tõuseb kõrgetel pööretel 16- ni
Stern84
Tavakasutaja
Posts: 33
Joined: 09. Jun 2013 18:07
Location: Harjumaakond

Re: Jawa 638 elektri juhtmestiku probleem

Unread post by Stern84 »

12V Happe akut 16 Voldiga laadida pole hea.(14V oleks mõistlik piir)
Aga kas see pinge on mõõdetud koormuseta ?
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 638 elektri juhtmestiku probleem

Unread post by roosakummik »

Stern84 wrote:12V Happe akut 16 Voldiga laadida pole hea.(14V oleks mõistlik piir)
Aga kas see pinge on mõõdetud koormuseta ?
No pöörete tõustes jõuab sinna 15 voldi kantti
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 638 elektri juhtmestiku probleem

Unread post by roosakummik »

Kas generaatori märgutule relee ülesanne ongi ainult see, et pöörete tõustes ta lihtsalt kustub.

Relee ülesanne on korrigeerida laadimispinget, kuid mis ülesanne on sellel dioodsillal (mustal karbil) :?
Stern84
Tavakasutaja
Posts: 33
Joined: 09. Jun 2013 18:07
Location: Harjumaakond

Re: Jawa 638 elektri juhtmestiku probleem

Unread post by Stern84 »

Geneka indikaator on selleks et indikeerida geneka korrasolekut.
Dioodsild ? Täisperiood sildalaldi on see äki...kui genekas on vahelduvpinge genekas siis on alaldi vahelduvpingest alalispinge saamiseks...
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 638 probleemid

Unread post by roosakummik »

Nii- peale 30 km sõitmist tekkis järgmine anomalia, nimelt jääb tsikkel seisma, seisab 30 sekundit läheb jälle käima. Ise kahtlustan, et kütuse ujuki nivoo on vale. Sellest ka kohe järgmine küsimus, kuidas seda õigeks pannakse. olen lugenud, et selleks on spets karburaatori ujuki kaas millele saab installeerida külge toru. Teadajamehed aidake.
Muidu käivitub ja sõidab kui kurat. :D
Stern84
Tavakasutaja
Posts: 33
Joined: 09. Jun 2013 18:07
Location: Harjumaakond

Re: Jawa 638 elektri juhtmestiku probleem

Unread post by Stern84 »

Sellejaoks on vaja teada ka mis on normaalne nivoo ujukikambris.
Aga katse:
4. käik sisse ja mäest üles. kui jõud ära kaob pane kraan kinni, jäta mootor seisma ja proovi käivitada või võta ujukikamber lahti. Saad teada kas on tase madal.
luikj
Tavakasutaja
Posts: 35
Joined: 17. May 2013 19:20

Re: Jawa 638 elektri juhtmestiku probleem

Unread post by luikj »

Stern84 wrote:Sellejaoks on vaja teada ka mis on normaalne nivoo ujukikambris.
Aga katse:
4. käik sisse ja mäest üles. kui jõud ära kaob pane kraan kinni, jäta mootor seisma ja proovi käivitada või võta ujukikamber lahti. Saad teada kas on tase madal.
Hakkas huvi pakkuma. Ehk seletad lahti selle testi tööpõhimõtte.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 638 elektri juhtmestiku probleem

Unread post by roosakummik »

luikj wrote:
Stern84 wrote:Sellejaoks on vaja teada ka mis on normaalne nivoo ujukikambris.
Aga katse:
4. käik sisse ja mäest üles. kui jõud ära kaob pane kraan kinni, jäta mootor seisma ja proovi käivitada või võta ujukikamber lahti. Saad teada kas on tase madal.
Hakkas huvi pakkuma. Ehk seletad lahti selle testi tööpõhimõtte.
Vaata ega see keeruline pole, kuid selle jaoks on vaja kas ohverdada üks karburaatori põhjakaas või hankida selline.
Stern84
Tavakasutaja
Posts: 33
Joined: 09. Jun 2013 18:07
Location: Harjumaakond

Re: Jawa 638 elektri juhtmestiku probleem

Unread post by Stern84 »

Testi põhimõte on see et tekitada ühtlane suurem kütuse tarbimine.Et aru saada kas ujuki tase vale või kütuse pealevool on halb.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 638 elektri juhtmestiku probleem

Unread post by roosakummik »

Stern84 wrote:Testi põhimõte on see et tekitada ühtlane suurem kütuse tarbimine.Et aru saada kas ujuki tase vale või kütuse pealevool on halb.
Asi ongi vist selline, et mul pealevool halb, kuna natukene aega sõites poob mootori kinni ja siis 30 sek seismist käivitub jällegi.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 638 elektri juhtmestiku probleem

Unread post by roosakummik »

Viga leitud- see oli hoopis kokkujooksmise tunnus.
User avatar
Maccaroni
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 15. Oct 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Jawa 638 elektri juhtmestiku probleem

Unread post by Maccaroni »

roosakummik wrote:Viga leitud- see oli hoopis kokkujooksmise tunnus.
mis põhjusel ta kokku jooksma hakkas? vähe õli, s...tt õli või segu liiga lahja?

Üks link, kus Jikov 2928 karpast sh. nivoo mõõtmisest põhjalikumalt juttu:
http://www.goodkarmaproductions.com/HTM ... uretor.pdf
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 638 elektri juhtmestiku probleem

Unread post by roosakummik »

Maccaroni wrote:
roosakummik wrote:Viga leitud- see oli hoopis kokkujooksmise tunnus.
mis põhjusel ta kokku jooksma hakkas? vähe õli, s...tt õli või segu liiga lahja?

Üks link, kus Jikov 2928 karpast sh. nivoo mõõtmisest põhjalikumalt juttu:
http://www.goodkarmaproductions.com/HTM ... uretor.pdf
Tegin segu 1: 50- sellepärast jooksis kokku- aitas mind teadjamees raivoku. Kui tase oleks paigast ära, siis see asi ei töötakski mul. Muidugi nõel oli ka ülemises viimases astmes. Nüüd keskel ja asi peaks toimima.

Kuid tänud selle lingi eest- nüüd saab tulevikus ka timmida, kui tarvis.
v301060
Tavakasutaja
Posts: 398
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

Re: Jawa 638 elektri juhtmestiku probleem

Unread post by v301060 »

Kas said väikese el.süüte peale?
User avatar
Maccaroni
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 15. Oct 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Jawa 638 elektri juhtmestiku probleem

Unread post by Maccaroni »

roosakummik wrote: Tegin segu 1: 50- sellepärast jooksis kokku- aitas mind teadjamees raivoku. Kui tase oleks paigast ära, siis see asi ei töötakski mul. Muidugi nõel oli ka ülemises viimases astmes. Nüüd keskel ja asi peaks toimima.
638 on vist suht aldis kinni jooksma. Julgeks pakkuda 1:35 semi-synth'iga või 1:40 full-synth'iga peaks olema turvaline.
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 638 elektri juhtmestiku probleem

Unread post by roosakummik »

v301060 wrote:Kas said väikese el.süüte peale?
Hetkel pole jõudnud sellega tegeleda, kuid eks ma ta peale panen.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 638 elektri juhtmestiku probleem

Unread post by roosakummik »

See polnud ka kokkujooksmise tunnus, vaid bensiin sai paagist otsa.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 638 suur kütusekulu

Unread post by roosakummik »

Ühesõnaga jawal on suur kütusekulu, kui 70 km läbimiseks kulub 5 lbensiini. millest tingitud kolvirõngad, kolvid, silindrid, karburaator. Kas tuleks otsida viga sealt.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 638 elektri juhtmestiku probleem

Unread post by roosakummik »

Väikse testi tulemusel sain teada, et mu Jawa küttekulu 80 km/h kiirusel sõites võtab ~ 6 l sajale. nimelt ühe liitriga sain läbida 17 km
User avatar
Maccaroni
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 15. Oct 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Jawa 638 elektri juhtmestiku probleem

Unread post by Maccaroni »

roosakummik wrote:Väikse testi tulemusel sain teada, et mu Jawa küttekulu 80 km/h kiirusel sõites võtab ~ 6 l sajale. nimelt ühe liitriga sain läbida 17 km
Võibolla on tõesti tiba janune, kuna 638 avaldatud kulu jääb 5 l/100 kanti, kuid 1 liiter kõikumist pole teab mis palju - oleneb karpa seadetest ja kindlasti ka sõidustiilist. 80KMH on samas rahulik tempo, kus mootor erilist koormust ei saa.
Võimalus on nõela alla lasta e. segu lahjemaks + panna väiksem peadüüs - tulemuseks väiksem kütusekulu (ja kahjuks ka vähem võimsust)
... Pigem oleks mõttekam suuremat peadüüsi (min. 100) katsetada, kuna sisseimetaval kütusel on oluline osa silindrite jahutuses ja viimane on 638-l hoopis kriitilisem probleem, kui mingi paar liitrit siia-sinna kütusega ökonoomitada. Liiga lahja segu pärsib esiteks jahutust ning teiseks võib põhjustada detonatsiooni.
Nt. 640-l on tehase poolt 100-ne peadüüs, ja mootor on tal põhiolemuses seesama 638.
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 638 elektri juhtmestiku probleem

Unread post by roosakummik »

Iz- ga tegin sama katse ja sain liitriga läbitud 26 km (oleks edasidi sõitnud kuid tee sai otsa)

Seega iz võtab 100- le ligi 4,3 liitrit ja Jawa 6 see vahe on ikka 350 ccm mootori kohta palju kulutada kütet 6 sajale.

Panen väiksema düüsi ja proovin uuesti. Jawale on kolme sortti düüse 100, 92, 90, 88
Post Reply