randoainlo stella 1991 v-501M, stella jawa

Kasutajate võrrid, mopeedid ja motorollerid. Tutvusta oma masinat!
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

jaa, uus kolb, rõngad, noh mootoris enamus asju.sissesõitu teha jah.selge tänud abi eest.ilmselt tuleb millalgi ette võtta karterite vahetus.sest käimalöömisvända juursést jookseb ikka õli.ahjaa, eile õhtul hakkas ka tuli iseenesest tööle.proovin täna teha ka uusi pilte.
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

niisiis.panin stella siis kohapeale käima.sissesõitu võib ju teha ka kohapeale lihtsalt käima panna või ei või?masin läheb soojast peast esimesest laksust käima.käis teine üks pool tundi, kui tuli nagu selline kolin või vilin sisse.kas see tekib siis kui on väntvõll otsas?mul oli suht suure loksuga nii üles alla kui ka kõrvale.natuke tuleb ka käike tuunida, sest ei lähe hästi sisse.trossi pingutamine ja järeleandmine ei aidanud.eks ma homme vaatan.tegin ka mõned pildid.välimuse juures pole erilinselt midagi muutunud.

http://fotoalbum.ee/photos/randoainlo/s ... e=lastpage
koppel
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 27. Apr 2009 00:00

Unread post by koppel »

Kui üles alla loksub siis väntvõll läbi
karpaadid
Tavakasutaja
Posts: 50
Joined: 25. Dec 2007 01:00
Location: Jõgevamaa/Tartu

Unread post by karpaadid »

Kuidas õhkjahutusega mootor poole tunni jooksul jahutust saab kui see kohapeal käib.
koppel
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 27. Apr 2009 00:00

Unread post by koppel »

Minuteada kui niimoodi sissesõitu teed siis kohapeal lased mingi 5 min ja siis jahutad mingi 10-20 minti
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

olgu, see siis asendab sissesõitu eks?aga nüüd tahaks saada veel spidoka tööle.ehk on kellelgi panna pilte mis asjad peavad olema seal süütemängu poolse kaane all.kas selle ketihammaka peal peab ka veel midagi olema?ise ei jaga sellest spidoka asjast midagi.
mctainas
Tavakasutaja
Posts: 11
Joined: 09. Jan 2010 01:00
Location: viljandi
Contact:

Unread post by mctainas »

Tigu ja trossi läheb vaja , mul endal ka need puuduvad.
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

tross on olemas.pa proovin homme selles milti teha millest ma aru ei saa.
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

nii, tulin äsja väljast, tahtsin peale kooli proovida kuidas -20 kraadiga käivitub.bena kraan lahti ja natuke uputamist ja karburaatori õhuklapp kinni ja teise vändaga läks käima.ahjaa, sättisin ka natuke käigutrossi, nüüd jälle esimene käik olemas.aga nüüd on selline mure et kui esimeselt panen teisele siis keeran lingi alla ja lasen siduri lahti ja siis mõtleb üks 2 sekundit ja siis läheb raginaga käik sisse.kas see on normaalne või on viga trossis?samuti sai soetatud automoto foorumist 2 peeglid(kahjuks erinevad) ja 5 uut piduri klotsi ja mopi signaal.homme on vähem tunde siis saan pikemalt nokitseda mopi kallal.
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

sai täna siis väike tiir tehtud.masin läheb käima endiselt väga hästi.aga teisega ja sooja mootoriga kaob ikka jõud ära.kas viga võib olla ka selles et saab liiga palju peale?oleks siis sellele küsimusele vastust vaja.
Kuivati
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 14. Aug 2006 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Kuivati »

Võib olla nii, et kui mootor on piisavalt soojenenud, siis kolb paisub kuumuse tõttu ning hõõrdumine silindri ja kolvi vahel suureneb. Ja sinna kaobki jõud ära.
See on vaid oletus ja sinu masinal ei pruugi see probleem olla.

Kui on see probleem, siis ei oska ma sulle mingit tegevust soovitada.
Kui on sees uus kolb, siis ma võtaks kolvi ja silindri maha ning prooviks, kuidas kolb silindri sees liigub. Kui kolb jääb kusagil kinni, siis on kolb liiga suur. Kui ei jää, siis ma paneks kolvi tagasi ja sõidaks rahulikult mõnda aega. Siis saab kolb sisse sõidetud ning hõõrdumine silindri ja kolvi vahel väheneb. Ja siis ei tohiks see jõud ära kaduda.

Aga minu pakutud variant ei pruugi kõige õigem olla.
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

arvastavasti see sinu variant on kõige õigem.ma homme võtan silindri maha ja siis vaatan kuidas lood on.
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

niisiis, kui segukruvi on 2,5 pööret väljas sain sõita 2 korda rohke.umbes 2-3 km aga peale seda hakkas jõud ikka kaduma.seisma jäin siis mootor auras.justkui ei saaks piisavalt jahutust.kas viga võib olla selles?silindri ribid on puhtad silindripeal mitte väga puhtad.käisin ka maantee ääras, peatusin korra, rekkamehed ja autojuhid isegi lehvitasid!silindrit ei tahaks nagu maha ka võtta et kolbi kontrollida, sest vene asi on ju ikka nii et kui sõidab siis ära näpi.
koppel
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 27. Apr 2009 00:00

Unread post by koppel »

Ma ikka arvan ,et vajab sissesõitu :D Ja sul see väntvõll ka läbi
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

ilmselt vajab jah sissesõitu.aga kas see teeb midagi paha ka mootoris et väntvõll läbi on?kui on paha siis pean homme kloostrimetsast uue ostma
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Mina olen oma Stellakogemuste põhjal aru saanud, et väntvõlli korrasolek on vägagi tähtis. Kui ma selle endale soetasin, siis oli kele kilin sees, kui töötas. Mõtlesin, et las olla :D , valesti tegin. Kui ükskord käigukasti ja kõik lahi võtsin siis sain aru, kust see tuleb. Nimelt mul oli kepsulaager(alumine) väga kulunud ja loksus, soetasin koheselt endale 25.- krooni eest uue ja ongi parem. Muidugi ma ei tea mismõttes sul see väntvõll läbi on, aga ikkagi korras asi on parem. Mul oli nimelt selline loks http://www.youtube.com/watch?v=G0SAxe1T7wY
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

noh, ma ei oska seda kepsulaagrit vahetada.aga üles alla oli suur loks ja kõrvale oli ka no üsna suur.mul ka seline hele kilin mootoris.kas peaks uue väntvõlli ostma?kloostrimetsas 600.-uus.kas tasub osta?
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Noo sellest see hele kilin tulebki, et laagriloks on suur. Mina ei osanud ka seda vahetama, ega mõelnud sellelegi. Kõrvale loks on normaalne, sest natuke kõrvale peab ta liikuma. Järelikult mina arvan, et jah sa peaks uue panema, aga 600.- on ränk :D , muidugi Tondil maksis sõrmelaagri jaoks mõeldud kepsuga vänt 690.-. Kui uue vända ostad, siis ära tee seda viga, mis mina, et vändalaagreid ei vahetanud. Nüüd pean ma uuesti mootori lahti võtma. Edu!
M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

ostan siis ka uued laagrid.samas peaks ka karteri pooled ära vahetama sest nendal praegu on siduri poold käimalöömis vända juurest tükk väljas.aga teis mootori karteril on tikkpoldi keere maas, seda ei saa siis panna.aga müüakse ju seda kitti või sulametalli millega parandatakse bensupaake ja muud.selle nimi ei tule meelde kohe, aga sellega peaks saama ka ju parandada?
tundmatu987
Tavakasutaja
Posts: 130
Joined: 02. Aug 2009 00:00
Location: Harjumaa
Contact:

tinutamine

Unread post by tundmatu987 »

Need müüdavad kitid on täielik jama, käi suure kaarega mööda.Pool asjast on juba ostes kõvastunud, ei nakku korralikult ja ajaga tõmbab praod sisse ning mureneb.
Paake saab ka tinutada.
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Mina olen paaki tinutanud saltseri ja tavalise tinaga(mitte juhtme jootmiseks kasutatava tinaga).Tulemus jäi päris hea ,ei leki midagi.
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

mul oli tegelt plaan selle kitiga karteri poolt parandada, mul sealt tükk väljas
tundmatu987
Tavakasutaja
Posts: 130
Joined: 02. Aug 2009 00:00
Location: Harjumaa
Contact:

karter

Unread post by tundmatu987 »

Sebi parem kuskilt korralik, need ei ole kuigi kallid.
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

peab vist jah vaatama kusagilt uued pooled.
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

täna sai siis natuke ringi töristatud.aga lõpuks on ikka nii et teisega ei jaksa vedada.aga kui sõidan umbes 10 sekundit esimesega siis saab jälle 10 sekundit 2. ka sõita.mõtlesin et võtaksin siis silindri pea maha ja vaataks mis seal alla toimub.kõik oli ilus ainult liiga palju oli tahma.silinder paistis ka seest ilus olevat.aga kuna mul oli silindri pea all kaks alum. tihendit sest muidu käis kolb selle vasta.mõtlesin siis et proovin kas 1 tihendiga saab.võtsin siis ühe tihendi ära ja läksin prooviringile.sain vaevu 500 meetrit sõita kui ei jaksand enam vedada.läksin siis tagasi garaazi ja panin sinna 3 tihendit.läksin proovima.paistis toimivat.aga kuna läks juba pimedaks ja mul esituli ei tööta siis tuleb homme edasi proovida, loodetavasti siis kannatab teisega rohkem sõita.

uut väntvõlli ei ostnud kuna ei ole selle jaoks praegu raha, aga kui seda tekib siis ostan kindlasti, kunagi.
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

pole ammu siia kirjutanud.kuna stellale sai vahepeal delta varumootorit proovitud siis ei ole masin hetkel sõitev.nüüd kadus ka säde ära, oh seda jama!täna võtsin stella originaal mootori kastiseest ja tuli mõte et vahetaks karterid ära.soonor v-50 oli enam vähem seest komplektne.panin karteripoolte vahele uue tihendi ja uued simmerid.sest vanad olid ikka jube närakad.tegin simmerid ka õliga kokku.sain tänase seisuga ilusti mootori kokku ja peale.aga säde on ikka kadunud.muutsin lugeja vahet magnetiga, vahetasin piipe ja küünla juhtmeid aga ei midagi, ka kommutaatorit proovisin vahetada, aga see ei muutnud ka midagi.kas võib viga olla selles et süütemängu magnetid on läbi põlenud?homme proovin ka teist süütepooli.
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

sädet pole ikka.süütepooli proovisin teist aga mitte midagi.üks vana kommutaator plokk on, eks peab siis seda proovima.aga mis te siin ervate, mis võiks viga olla?
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

stella on jälle sõitev.käsikäikudega mootori võtsin pealt maha, kuna jätsin kaltsu kolvi peale sest silindrit polnud peal.siis arvas keegi(ilmselt vanem vend)et tal on seda kaltsu väga vaja.kalts lahkus sealt koos tikkpoldiga.kas katkist tikkpolti saab kuidagi mootorist välja?peale panin v-501, milles uued laagrid ja simmerid.aga vahetamist tahaksid silinder ja kolb.muidu on kõik tibens.ahjaa, põhjuseks miks säde puudus oli kommutaator plokk ja süütepool, sai praegu pandud vana kommutaator ja jupiteri süütepool.elektrisüsteemi peab veits kohendama.
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

nüüd jälle uus mure.nimelt on probleem jalakäikudega mootoriga.
asi oli niimoodi et kui mootori käima sain siis ei läinud esimene käik sisse.siis tuli meelde et käigustopperit pole.tegin selle 8mm poldist.aga ka see ei aidanud.võtsin siis mpotori maha ja lahti.käik toimis eeskujulikult.panin kokku tagasi ja peale.sain sõita eilse põeva ja täna hommikul kümme minutit.siis hakkas see jama jälle peale.esimene ei lähe sisse!kuidagimoodi saan sisse siis viskab kohe välja tagasi.aga teine läheb ilusti.kui mootor ei käi siis käigud käivad kull ilusti.nüüd oleks küsimus.millest on see tingitud?

eks ma võtan homme mootori siis jälle laiali.
aga oleks palun kiirelt sellele küsimusele vastust vaja.
koppel
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 27. Apr 2009 00:00

Unread post by koppel »

mul endal ka see ja kui nt käigukahvel liigub siis siis sellest tingitud, kui tõmbad kahvli veits väljapoole siis läheb ilusti ,aga kui kahvel läheb tagasi sisse siis ei lähe, ja võimalik ,et ei haaku ka
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

täpselt, täpselt.kahvlit tõmban välja poole siis läheb esimene sisse.aga nii kui sõitma tahan hakata siis viskab välja tagasi.aga kui esimest korda lahti võtsin ja kokku tagasi panin siis töötas 2 päeva ilusti.täna hakkas jälle jamama.eks ma pean hoolikalt uurima millest on see tingitud.
riivart
Posts: 4
Joined: 19. Nov 2008 01:00
Contact:

Unread post by riivart »

Sul võivad selle käigukahvli all olevad hambad ära kulunud olla.
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

need mille taha jääb käigustopper pidama?tundusid küll korralikud aga eks ma homme vaatan põhjalikumalt.
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Tervist,
Mul oli sama probleem, kui esimest korda oma käigukasti molekulideks võtsin, et käigustopper kadus ära. Minul oli samuti nii, et võlli välja tõmmates läks esimene käik korralikult sisse. Mina lahendasin selle nii: see kust käiguvõll väljatuleb on simmer, simmeri peale panin seibi ja seibi ja käiguhoova vahele võlli, et võll oleks koguaeg väljas ja töötas. Aga käigustoppriga on asi parem, sest käigud hüppasid vahepeal ise kuda tahtsid. Aga sõita sain.

M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

eks ma proovin siis seda seibi asja.ei viitsi seda koguaeg lahti ka võtta.ki paks see seib siis oli mis sa sinna alla panid?tavalisest seibist pole vist kasu?
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Ma panin selle seibi sinna sellepärast, et lihtsant vedru simmerit ära ei lõhuks ja sealt vahelt õli tulema ei hakkaks.
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

nüüd jooksis mul juhe kokku.kuhu sa selle seibi panid?siduripoolse kaane külge?sinna võlli simmmeri juurde?
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Räägime siis nii, et mootor on sul peal ja täiesti töötab. Eemaldasin käiguhoova, see millega käike lülitad sõiduajal. Peale selle eemaldamist panin võllile otsa seibi, mis kataks simmerit. Seibi peale panin vedru ja siis surunsin käiguhoova peale, et see vedru suruks võlli koguaeg välja. Ja töötas

M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

selge.nüüd sain aru.eks ma homme proovin siis seda nippi, kui sobiva vedru leian
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Aga ma ikkagi ütlen, et see ei ole täielik asendus käigufiksaatorile. See parandas mul just esimese käigu sissesaamist, aga käigud ikka sees ei püsi korralikult :lol:
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

selge.eks ma homme "tuunin" siis mootorit.praegu sai küll käsikäikudega mootor peale pandud aga sellege on nii n*ss sõita.ka käigud ei lähe hästi sisse.olen timminud küll aga pole kasu.
koppel
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 27. Apr 2009 00:00

Unread post by koppel »

Peab ka ise selle seibi asja ära tegema kuigi mul on käigufiksaator
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

mul on ka käigufiksaator aga kasu temast pole.iseasi kas sobiva vedru leian.arvan et võtan mootori jälle lahti ja siiis vaatan täpsemalt.
Deltad, Stellad, Minid, Rigad, K750 ja K55

Ostan mõistlikute hindadega mopeede ja võrre

Lugege mu blogi!
http://venemasinad.blogspot.com/
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

Stella on juba pikemat aega kahjuks olnud mittesõitev ja teiste masinate doonor.Paar nädalat tagasi õnnestus saada korralikud v-50 karterid, tänud siinkohal kasutajale sakurock.nüüd tuli mõte kaua seisnud asi jälle ellu äratada.
tagadi laadalt loodan saada järgmised asjad:
õige istme
käiguvahetus rutska
esitule
tagatule
tagaporika
jalarauad
laagitoru
Millalgi pean ka motole uued jupid ostma ja korralikult kokku laduma, aga see toimub siis kui finantsseis lubab.
Deltad, Stellad, Minid, Rigad, K750 ja K55

Ostan mõistlikute hindadega mopeede ja võrre

Lugege mu blogi!
http://venemasinad.blogspot.com/
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

Stella juures on nii mõndagi juhtunud.nimelt võttis masin täna hääled sisse.
Tagadi laadaltostsin 600.- mootori, uue leegitoru, ja veel palju muid asju teistele masinatele.Koju jõudes tõmbasin kohe silindri pealt ära.Vaatepilt oli kohutav!Kolvil sõrme stopper puudud, üks neist oli kolvi sisse sulanud, kólviõngad pooleks!Aga silinder oli seest ilus, jutte polnud.Panin sisse vana delta kolvi koos rõngastega.Siis silikoonisin kinni siduripoolse küljekaane.õhtul installisin mootori peale.Kompresioon jäi super luks!
Ostsin ka uue juhtmestiku, trossid, tagatule ja gaasirutska.
Juhtmestik on mini mopeedi oma, kuid sobis ka stellale.
Aja jooksul on teiste masinate peale läinud käigurutska,gaasirutska, trossid, pidurikonn, ja veel palju pisemaid asju.
Käigurutska leidsin varudest mingi riga 12 oma(mitte selle oma mis mul on)eks ta vähe räbal ole aga ajab asja ära kuniks õige saan.
Kui kellelgi on käigu´rutskat siis andke teada!Oleks hädasti vaja.
Täna jõudsin ka masina käivitamiseni.Käima läks teise vändaga, madalatel pööretel ei tahtnud käia, arvan, et moto on liiga tihe.Aga eks kulub.
Kui mootor on soe ja teen õhuklapi lahti sureb masin välja.Milles võiks olla viga?Kas süütes?
vahetasin ka karpat aga ei miskit.
Igaljuhul käima läks ja esimesega sõitis, käigud vajavad veel timmimist.

Kui kellelgi on stellale istet ja tagaporilauda śiis andke teada.oleks hädasti neid vaja.
Praegu on mingi riga 16 iste, millel jube halb istuda.

Homme katsun ka pilte teha
Deltad, Stellad, Minid, Rigad, K750 ja K55

Ostan mõistlikute hindadega mopeede ja võrre

Lugege mu blogi!
http://venemasinad.blogspot.com/
Post Reply